יעילותה של רפואה אינטגרטיבית לאורטיקריה כרונית

דוד פרלה

אחד מכל חמישה אנשים יסבול מאורטיקריה (בעברית: סרפדת) בשלב כלשהו בחייו. המחלה עלולה להופיע בכל גיל ובקרב גברים ונשים כאחד.

מהי אורטיקריה?

אורטיקריה היא מחלת עור המאופיינת בנגעים אדומים ומגרדים שמופיעים ונעלמים במפתיע במקומות שונים בגוף ומלווים בגרד בעוצמות שונות, ובחום מקומי. לא ניתן לנבא את סדר הופעת אותם הנגעים או מדוע מיקומם בגוף משתנה.

מדוע היא מתפרצת?

אורטיקריה יכולה להגרם עקב אלרגיה למזון מסוים, לתרופות, צמחים, בעלי חיים וכדומה. גורם נוסף הוא תגובה חיסונית פנימית של הגוף, למשל מחלה זיהומית שנובעת מזיהום נגיפי. עוד על אורטיקריה ניתן לקרוא כאן >>

על המחקר

מטרת מחקר זה הייתה לבחון את ההשפעות הקליניות של הרפואה הסינית והרפואה המערבית האינטגרטיבית בטיפול באורטיקריה כרונית ולבדוק את השפעתה על תכולת הדם הפריפריאלית של אינטרליוקין 10 (חלבונים מקבוצת הציטוקינים).

שיטת המחקר

המטופלים חולקו לקבוצת טיפול וקבוצת ביקורת בהתאם לרצף הביקורים שלהם. הם טופלו בטיפול אוראלי של לבוסטירזין הידרוכלוריד במינון של 5 מ"ג פעם ביום, אולם ניתנה להם גם תוספת של קנג'יאן, תמצית צמחי מרפא סינית, הכוללת בין היתר, שורש ליקוריץ, שורש מרווה אדומה ועוד.

התמצית ניתנה לקבוצת הטיפול במינון של מנה אחת ביום, במשך שבועיים, כחלק מהתוכנית הטיפולית. יעילות הטיפול נבדקה לאחר שני סבבי טיפולים ובדקה את ערכי ומדדי רמות IL-10 ו- IL 8 בדם, שנבדקו לפני ואחרי הטיפול.

תוצאות

שיעור האפקטיביות הכולל בקבוצת הטיפול ובקבוצת הביקורת היה 93.75% ו -56.66% בהתאמה, עם הבדל מובהק ביניהן (P <0.01). לאחר הטיפול, רמת ה- IL-10 בסרום הייתה נמוכה יותר משמעותית כאשר קבוצת IL-8 הייתה גבוהה משמעותית בקבוצת הטיפול (2.96 +/- 1.66, 50.17 +/- 32.35) בהשוואה לקבוצת הביקורת (4.77 +/- 2.99, 29.44 +/- 17.62) בהתאמה (P <0.01).

מסקנה

אורטיקריה כרונית קשורה לחוסר האיזון החיסוני של הגוף. הרפואה האינטגרטיבית עשויה לסייע ביצירת פעולות אנטי-דלקתיות ואנטי-אנפילקטיות מהירות וחזקות לטיפול באורטיקריה כרונית ועם שיעור תגובה שלילית נמוך. בנוסף, טיפול זה עשוי לייצב את חוסר האיזון של המערכת החיסונית ובכך לשפר את תפקודה. כמובן שנדרשים עוד מחקרים קליניים בנושא זה בעתיד לאישוש התוצאות.

טיפול טבעי בקליניקה

דוד פרלה, מהמטפלים הותיקים ביותר באמצעות הרפואה הסינית, עם נסיון מעשי והתמחות חובקת עולם, מזמין אתכם ליצור קשר לקבלת טיפול טבעי מקיף ומדויק לאורטיקריה כרונית. לאחר ביצוע אבחון מקיף וקפדני, הטיפול עשוי לסייע בהקלה משמעותית על הסימפטומים, מניעת התפרצות המחלה בטווח הארוך ובשיפור של איכות החיים.

המחקר פורסם ב- U.S. National Library Of Medicine

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם