שמן עץ התה לטיפול במחלות עור

דוד פרלה

האנגלים שחקרו את אוסטרליה בשלהי המאה ה-18 ביקשו להיטיב את נפשם על ידי שימור המסורת הבריטית של ספל תה גם ביבשת החדשה שנגלתה זה מכבר. את מבוקשם מצאו בעץ מחט מקומי שאת עליו חלטו למשקה ארומטי וריחני. וכך נקבע שמו – עץ התה (narrow-leaved tea-tree), ללא כל קשר בוטני לשיח התה המוכר.

קצת על שמן עץ התה

הילידים באוסטרליה לא ידעו לזקק שמן אך השתמשו בעץ התה למגוון רחב של רפואות טבעיות. לפי אמונתם, מי הנהר הופכים למי חיים כשעלי העץ נושרים עליו. במלחמת העולם הראשונה קיבלו יצרני שמן עץ התה פטור גורף מגיוס לצבא, וכל חייל אוסטרלי נשא עמו בתרמילו בקבוקון של שמן זה, על כל צרה שלא תבוא.

כיום כבר לא צריך להתגייס לצבא האוסטרלי כדי לזכות בשמן עץ התה. ניתן לרכוש אותו כנוזל, ג'ל, שמפו או משחה בכל בית מרקחת, וברפואה הטבעית הוא מוכר כבעל יכולות ריפוי וחיטוי חזקות ויעילות. לשמן עץ התה יכולות אנטי בקטריאלית, אנטי ויראלית ואנטי פטרייתית חזקות, ולא לחינם זכה לכינוי "אנטיביוטיקה מן הטבע". כה חזקה השפעתו שעל נשים בהריון להיוועץ ברופא לפני השימוש בו, וכך יש לעשות גם בשימוש עם פעוטות.

מקורו של כל הטוב הזה בתרכובות אורגניות הנקראות טרפנואידים, ובמיוחד Terpinen-4-ol, המרכיבות את החומר הפעיל בו. תרכובת נוספת, סינאול (cineole), משלימה חזית אנטיספטית מרשימה. השמן נספג במהירות ותכונותיו המחטאות והטיפוליות באות לידי ביטוי תוך זמן קצר.

השימוש בשמן עץ התה

שמן עץ התה מצוי במוצרי קוסמטיקה רבים, אך במינון נמוך. בצורתו הלא מהולה הוא חומר חזק שעלול להיות מסוכן. במאמר שהתפרסם בכתב העת הרפואי הנחשב New England Journal of Medicine ב-2007 טענו חוקרים אמריקאים כי שימוש קבוע בשמן עץ התה עלול לפגוע באיזון ההורמונלי בגוף.

לכן, השימוש בשמן עץ התה יהיה תמיד לאחר התייעצות עם רופא, שירשום בדיוק את הדילול הנדרש לשמן בהתאם לטיפול. ובכל מקרה, השימוש בו יהיה תמיד חיצוני ולעולם לא לבליעה או לשימוש פנימי!

האם שמן עץ התה יעיל לטיפול טבעי בבעיות עור?

מחקרים רפואיים הוכיחו את יעילותו הרבה של שמן עץ התה לטיפול בשורה ארוכה של זיהומים ומחלות עור. השמן מביא בדרך כלל לשיפור של ממש במצב העור ובירידה בכאב הנגרם מהפצעים. ברפואה הסינית מרבים להשתמש בו ושמור לו מקום של כבוד בארון התרופות הטבעיות.

להלן רשימה, חלקית בלבד, של בעיות עור בהן ניתן לטפל בהצלחה באמצעות שמן עץ התה:

מחלות עור נפוצות

זיהומים בקטריאליים

זיהומים ויראליים

זיהומים פטרייתים

  • גזזת
  • פטרת בכפות הרגליים
  • קשקשת
יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם