תזונה סינית מומלצת למחלת הפסוריאזיס

אם גם אתם, או מישהו הקרוב אליכם, סובלים מפסוריאזיס, חשוב מאוד לדעת שיש למחלה פתרונות. כמו בכל מקרה אחר, כדי להתמודד כראוי עם המצב ולשלוט בו, צריך ללמוד ולדעת כמה שיותר – ולכן הגעתם הנה, כדי להבין מספר דברים חשובים על מחלת הפסוריאזיס ועל ההתמודדות איתה.

תזונה סינית מומלצת למחלת הפסוריאזיס

אז מהי בעצם מחלת הפסוריאזיס? פסוריאזיס, או בשמה העברי "ספחת", היא מחלה אוטואימונית כרונית שאינה מדבקת. המחלה מתבטאת באזורי עור אדמומיים-סגלגלים, אשר ירגישו יבשים, מגרדים, ולעיתים תופיע גם קשקשת. מדובר במחלה אשר מופיעה אצל שלושה אחוזים מהאוכלוסייה בעולם, ושיכולה להופיע בכל גיל. תסמיניה העיקריים של מחלת הפסוריאזיס הם כמובן נגעי העור המדוברים, שמגיעים בגלים, ועשויים בתקופות הנסיגה להיעלם לחלוטין – אך אין זה אומר שהמחלה נעלמה.

ישנם סוגי פסוריאזיס רבים: בכפות הידיים והרגליים, פסוריאזיס הפוכה, פסוריאזיס בקרקפת ועוד. הגורמים למחלה הם בדרך כלל גנטיקה (כלומר היסטוריה משפחתית של פסוריאזיס); אורח חיים לא בריא, כמו עישון ושתיית אלכוהול ברמה מוגברת; מחלות זיהומיות; ותרופות מסוימות (בעיקר ליתיום, חוסמי בטא, והפסקה חדה בנטילת קורטיקו-סטרואידים), אשר יכולות לעורר את המחלה או להחמיר אותה.

אתם ודאי שואלים את עצמכם: איך תזונה יכולה להשפיע על מחלת עור? ובכן, למרות שלא הוכח ששינוי תזונתי לבדו יכול לרפא את המחלה, בהחלט ניתן להגיד שתזונה מאוזנת ומותאמת עשויה להקל על תסמיני הפסוריאזיס, ובכך להפוך את ההתמודדות עם המחלה לקלה הרבה יותר. תזונה מאוזנת כזו כמובן תותאם אישית לכל מטופל, ולכן, אין נוסחא אחת שתתאים לכולם.

חשוב לציין את ההבדל בין תזונה סינית לייעוץ תזונתי רגיל. בעוד שייעוץ תזונתי רגיל ייקח בחשבון בעיקר נתונים יבשים, כמו גובה, גיל ומשקל, התזונה הסינית תותאם לכל מטופל באופן אישי, לאחר אבחון מעמיק. הנתונים הפיזיים כמובן יילקחו בחשבון, אך הדגש המשמעותי יינתן דווקא על אופיו האנרגטי של המטופל.

אז מה היא בעצם תזונה סינית לחולי פסוריאזיס? כאמור, למחלה סוגים רבים, ודרגות חומרה שונות; וכמו שכבר צוין, אין נוסחא אחת שתתאים לכולם. למרות זאת, ישנם מספר כללי מפתח שעל כל חולה פסוריאזיס להכיר:

  • ישנם מספר מזונות שמהם כדאי להימנע כאשר מתמודדים עם המחלה: כל סוגי המזון המעובד למיניו; אוכל מטוגן או חריף; וכמובן, יש להפחית את צריכת האלכוהול, הקפאין, ולהמעיט בעישון, אשר עלולים לגרום להחמרה במצבה של המחלה.
  • עקרונות התזונה הסינית כוללים מספר עקרונות: החשוב בהם הוא הימנעות ממרכיבים מחממים, אשר מאיצים את התהליך הדלקתי (מזונות אלו צוינו בסעיף הקודם). גם סוכר ושומן הם מרכיבים שיש לצרוך בצורה מועטה ומבוקרת. לעומת זאת, מומלץ להקפיד על צריכה קבועה של ויטמין A וויטמין D, מיצי פירות וירקות, ומזונות המכילים אומגה 3, כמו אצות, זרעים, אגוזים, שמן פשתן ודגי ים צפוניים. בנוסף מומלץ לצרוך סיבים תזונתיים ודגנים מלאים.
  • על פי הרפואה הסינית, הנה מספר טיפים שכדאי לחולי פסוריאזיס לשמוע להם:
  • שמירה יומיומית על הלחות – בעזרת קרם לחות המונע יובש בשילוב צמחים מפחיתי דלקת
  • שימוש בתכשירים טבעיים המותאמים לעור רגיש
  • עיסוק בפעילות גופנית מרגיעה, כגון יוגה או מדיטציה
  • הקפדה על תזונה נכונה והימנעות ממזונות מעובדים או מטוגנים, וכמובן מאלכוהול וסיגריות.
  • חשוב לדעת, שלפי הרפואה הסינית, שימוש בתכשירים חיצוניים עבור העור (כמו קרמים למשל) הוא חשוב להקלה סימפטומטית ,אך חשוב מאוד לבצע במקביל גם טיפול פנימי המתייחס לשורש הבעיה– ולכן הדגש בטיפול הסיני הוא על תזונה מאוזנת ונכונה בשילוב צמחי מרפא ותוספי מזון הניתנים לאחר אבחון .

למרות שאולי תרגישו רגועים ומושכלים יותר לאחר קריאת מאמר זה, יכול מאוד להיות שעדיין תחושו חשש ולחץ מפני ההתמודדות עם מחלת הפסוריאזיס, ותרצו להפיג חששות אלה דרך פגישה עם מומחה, או לקבוע תור לייעוץ תזונתי מותאם אישית למצבכם.

לתיאום פגישת אבחון ויעוץ ולפתרונות נוספים לטיפול מחלת הפסוריאזיס ובבעיות עור שונות, פנו למרפאתנו. אנו מתמחים במתן טיפולים טבעיים אפקטיביים.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם