יבלות ברגליים: מה הגורמים ואיך לטפל בהן?

דוד פרלה
  • הופעתן של יבלות באיזור כפות הרגליים היא תופעה שכיחה מאוד, המהווה מטרד עבור רבים מאיתנו.
  • היבלות פוגעות בתאי העור או במבנה העור כתוצאה מחדירה של וירוס זר (יבלת ויראלית) ומידבק או כתוצאה משחיקה ועומס על איזור הרגליים.
  • הטיפול הטבעי ביבלות מתחיל באבחון מקיף ויסודי של הגורמים להופעתן של היבלות על פני כף הרגל.
  • בטיפול נעשה שימוש בטכניקות מן הרפואה הסינית, כמו דיקור סיני ושימוש בצמחי מרפא שעוזרים למנוע את המשך התפשטותן ולהעלימן באופן יעיל ומהיר.

לפני ואחרי הטיפול

המלצות מטופלים ורופאים

יבלות ויראליות | 25.05.2020

המלצת מטופלת שבנה סבל מיבלות ויראליות

דוד פרלה היקר,

בני הגיע אליך לאחר שאובחן אצל רופא עור שסובל מיבלות ויראליות בגופו. הרופא המליץ להסיר את הנגעים בהרדמה חלקית ומאחר ולא הסכמתי לסוג טיפול זה, פניתי לרפואה הסינית.

חשוב לי לציין שגם אני מטפלת במקצועי אך אין לי ניסיון בתחום העור, וכשבני החל לסבול מנגעים אלו החלטתי לקחת אותו לטוב ביותר בתחום ולכן פניתי אליך.

ברצוני להודות לך על הטיפול המקצועי, המסור והאנושי שגילית לאורך כל הדרך. הגענו אליך במצב אקוטי ושילוב של דיקור, מרקחות ומשחות סיניות הובילו לתוצאות אופטימליות ולאחר 3 חודשים היבלות הויראליות נעלמו לחלוטין.

כן ירבו מטפלים כמוך!

תודה מקרב לב…

המלצות רופאים | 06.07.2020

פרופסור הנרי טראו: ״הטיפול המשולב במחלות עור מקצר את זמן ההחלמה״

המלצה של פרופסור הנרי טראו על דוד פרלה

דוד פרלה מוכר לי שנים רבות כמטפל ברפואה משלימה – רפואה סינית הוליסטית המשלבת אקופונקטורה ונתינת צמחים עם תכונות ייחודיות.

דודי התחיל לעבוד במרפאת עור בתל השומר לפני הרבה שנים והיה בעצם הראשון שפתח שירות בדיציפלינה זאת. הוא עבר השתלמות מיוחדת בסין בתחום הרפואה הסינית במחלות עור, לדעתי היחיד בארץ.

משך כל השנים עבדנו ביחד, אנחנו ברפואה קונבנציונלית ודודי פרלה ברפואה משלימה. טיפול משולב זה הביא לתוצאות לא מבוטלות ואין ספק שהיה לעזר רב למטופלינו.

ברצוני להוסיף גם שהטיפול המשולב דהיינו רפואה קונבנציונלית + אקונפוקטורה במחלות עור כרוניות כמו דרמטיטיס אטופית, פסוריאזיס, אורטיקריה, אקנה, אלופציה אראטה, סבוריאה, מקצר בהרבה מקרים את ההחלמה.

יש עבודות שפורסמו על השילוב שמוכיחות את זה.

דודי פרלה פירסם אתי ועם ד״ר פרס סלמה עבודה בדרמטיטיס אטופית שאף היא הולכת לאותו כיוון.

פרופסור הנרי טראו
רופא בכיר מחלקת עור ביה"ח שיבא
לשעבר מנהל המחלקה

יבלות ויראליות | 13.05.2015

טיפול מומלץ ביבלות ויראליות: ״יעילות הטיפול אדירה!״

המלצת מטופל שסבל מיבלות ויראליות בכפות הידיים

סבלתי במשך חודשים רבים מיבלות רבות בכפות הידיים, ולצערי הטיפולים הקונבנציונליים לא עזרו כלל והמצב נשאר קשה תקופה ארוכה.

פניתי לדוד פרלה ולטיפולי הדיקור לאחר המלצה מחבר. תוך שבועיים כבר נראו סימני שיפור משמעותיים, ועם הקפדה יתרה על הנחיותיו היבלות נעלמו כלא היו. יעילות הטיפול אדירה והתוצאות התעלו מעל כל ציפיותיי!

אני מרגיש שזכיתי בידיים שלי בחזרה ומוקיר תודה ענקים לד״ר פרלה וצוות המרפאה, אשר מעניקים שירות אדיב, איכותי ויעיל, תוך התחשבות והבנה.

תודה תודה תודה

המלצות רופאים | 09.07.2020

ד״ר שרון באום: ״ממליצה בחום לשלב את הרפואה הסינית בטיפול הקונבנציונלי בבעיות עור״

המלצה של ד

מהיכרותי עם דוד העובד במחלקת העור ביחד עימי בבית החולים שיבא מזה 15 שנה נוכחתי ביכולותיו לשלב בצורה אינטגרטיבית טיפולי רפואה סינית – דיקור וצמחי מרפא – עם הטיפול הרפואי הקונבנציונלי הניתן במחלקתנו. שילוב זה הביא לתוצאות קליניות מצוינות במגוון גדול של חולים הסובלים מבעיות עור.

במסגרת העבודה במחלקת העור צבר דוד ניסיון טיפולי רב בעקרונות הרפואה הקונבנציונלית ואף הראה בעבודות ומחקרים שפורסמו בעיתונים רפואיים את יעילות השילוב של הטיפול ברפואה סינית באטופיק דרמטיטיס ואורטיקריה.

לדוד יכולת טיפולית גבוהה במגוון בעיות עור ומסירות רבה למטופליו.

אני ממליצה בחום לכל מטופל לשלב את הרפואה הסינית במסגרת הטיפול הקונבנציונלית בבעיות עור שכיחות כגון אטופיק דרמטיטיס, אורטיקריה, פסוריאזיס, סבוריאה, אלופציה אראטה (נשירת שיער), ויטיליגו, אקנה.

בכבוד רב,
ד״ר שרון באום
ס. מנהל מחלקת עור ביה״ח שיבא

יבלות ויראליות | 17.11.2017

טיפול מומלץ ביבלות ויראליות לילדים: ״בתום 6 טיפולים הכל עבר״

המלצה על טיפול ביבלות ויראליות

דברי תודה וברכה לדוד פרלה,

בתי בת ה-5 סבלה מיבלות ויראליות בפנים ובבטן.

בתום שישה טיפולים ומשחות ייעודיות שרקח לנו באהבה דוד, הכל עבר וכעת בתי חלקה ושמחה.

תודה מקרב לב.

יבלות ויראליות | 25.05.2020

״דודי פרלה הצליח לעשות מה שאחרים לא״

סבלתי מ-5 יבלות באצבעות בכף היד, היבלות היו גם סביב הציפורניים וגם באצבעות עצמן.

לאחר שנים של טיפולים מערביים כגון חנקן, חשמל ועוד, פניתי לדודי והתחלתי טיפול ברפואה סינית של דיקור ונטילת תרופות מסויימות.

לאחר 3 חודשים של טיפול – לשמחתי הרבה התחלתי לראות שיפור במצב היבלות וזמן קצר אחר כך היבלות כבר נעלמו לגמרי כלא היו.

מודה מאוד לדודי על הטיפול המעולה. הוא הצליח לעשות מה ששנים רופאים אחרים לא הצליחו.

יבלות ויראליות | 22.07.2010

טיפול מומלץ ליבלות ויראליות לילדים: ״אין סיבה להמשיך לסבול״

המלצת מטופלת שבתו סבלה מיבלות ויראליות

בתי בת ה-5 וחצי סבלה מיבלות ויראליות באיזור הבטן והירכיים. הן גירדו לה, הדביקו איזורים אחרים בגוף וכמובן לא היו אסתטיות. חששנו גם שתדביק את אחיה הצעיר.

לרופאת המשפחה לא היה מה להציע מלבד להפסיק לגרד ולחכות בסבלנות שנה ואף יותר.

הגענו לדוד דרך אחותי מיכל מרטנס, מטפלת ברפואה סינית מוכשרת בזכות עצמה.

דוד נתן לבתי:

  1. אבקת צמחים אותה המסתי במים ושפכתי את המים הצלולים מהחלק העליון של הכוס למיץ תפוחים פעם ביום. הילדה אפילו לא ידעה שזה שם.
  2. פרוביוטיקה (בבוקר בתוך השוקו. לא הורגש).
  3. משחה מרגיעה לגירודים.

אחרי שימוש עקבי של 3 שבועות הופתענו לגלות (לא חשבתי שתהיה תוצאה מהירה כל כך) שלא נותר זכר ליבלות.

ממליצה על הטיפול. אין סיבה להמשיך לסבול ולחשוף את הסביבה להידבקות.

מה גורם להופעת יבלות בכף הרגל?

ראשית, חשוב לציין כי למרות אי הנוחות שהן גורמות, לרוב היבלות ייעלמו מעצמן לאחר תקופה בעזרת מנגוני החלמה פנימיים של מערכת החיסון והתחדשות העור. כמו כן, ברוב המוחלט של המקרים לא מדובר בתופעה מסוכנת שעלולה להתפתח למקרים חריפים אחרים.

את היבלות בכפות הרגליים ניתן לסווג לשני סוגים עיקריים: יבלות מסוג ויראליות ויבלות לחץ. יבלות ויראליות נוצרות עקב חדירה של וירוסים שונים, בעיקר וירוסים מקבוצת הפפילומה, אל תאי העור. הוירוס נכנס בדרך כלל בין סדקי העור שבכף הרגל, ונוח לו להתרבות ולגרום לשינויים במבנה העור בתנאי לחות, רטיבות וחוסר היגיינה. לרוב, יחמירו היבלות תוך כדי הליכה והפעלת עומס על האיזור הפגוע בכף הרגל.

יבלות לחץ גם הן נפוצות מאוד, בעיקר בקרב אנשים החושפים את רגליהם לפגעי הסביבה באופן תכוף. יבלות אלו לרוב לא יהיו סימטריות, להבדיל מיבלות שהן ויראליות, והן יופיעו כתוצאה ממנגנון הגנה שהעור מפתח על מנת להתמודד עם תנאי שחיקה, לחץ וחיכוך באיזור הרגליים. היבלות מאופיינות בעור קשה ויבש מהרגיל. לעיתים, טרם הופעת היבלת תיווצר שלפוחית עם איזור מוגלתי בתוכן. היבלת בכף הרגל תחזור חלילה, ללא מתן מנוחה לאיזור הפגוע או יצירת תנאים נוחים יותר לכף הרגל.

טיפול טבעי להעלמת יבלות ברגליים

הרפואה המערבית מעניקה טיפול נקודתי וממוקד ליבלות בכף הרגל. הטיפולים המקובלים יכללו שימוש במשחות לייבוש האיזור, שימוש בחנקן נוזלי או טיפול בלייזר.

באמצעות טיפול ברפואה סינית מסורתית ניתן להעלים את היבלות בקלות, או להקל בתסמינים תוך מתן טיפול תומך במקרים חמורים יותר.

לוגו טורקיז עם רקע שקוף

טיפול בדיקור

הדיקור מחזיר את האיזון לאיזור הפגוע בכף הרגל, ועוזר בחיזוק ושיקום המערכת החיסונית. במקרים של יבלות בכף הרגל, ההתמודדות וקצב ההחלמה תלוי בחוסנה של המערכת החיסונית בהתמודדות עם הנגיף, והדיקור מסייע לחיזוקה של המערכת. כמו כן, תורם הדיקור להרגעת הגוף ותחושת אי הנוחות.

לוגו של עלים בצבע טורקיז עם רקע שקוף

טיפול בצמחי מרפא

פורמולות ייחודיות שנרקחות בקליניקה של דוד פרלה ממגוון צמחי מרפא לשימוש פנימי וחיצוני מזרזות את תהליך ההחלמה. לצמחים סגולות אנטי-ויראליות ואנטי דלקתיות שעוזרים בתהליך ההחלמה ומשקמים את האיזור הפגוע.

לוגו של עלים בצבע טורקיז על רקע שקוף

משחות על בסיס תמציות צמחים

מריחה של משחות הנרקחות באופן טבעי, עשוי לסייע בהרגעת האיזור ושיקום תאי העור.

לוגו לבן על רקע שקוף

תזונה ותוספי מזון

המטופל יקבל הנחיות לבניית תפריט יומי מאוזן שיעזור לו בשיקום והחזרת האיזון לגוף.

איך למנוע יבלות ברגליים?

מלבד טכניקות של טיפול טבעי ברפואה סינית, מומלץ לסגל דפוסי התנהגות חדשים על מנת למנוע את הופעתן החוזרת של היבלות ברגליים:

  • הקפידו על היגיינה באיזור כפות הרגליים: אל תלכו יחפים במקומות ציבוריים, מקלחות או שירותים, החליפו גרביים מדי יום על מנת למנוע הצטברות מזהמים ועוד…
  • השקיעו זמן בבחירת נעל מתאימה בהתאם לשימוש היומיומי בה. חשוב שלא תלחצו על כפות הרגליים תכופות, דבר העלול לגרום לחיכוך ויבלות.
  • השרו את הרגליים במים פושרים מדי פעם על מנת למנוע התקשות העור

במרפאתו של דוד פרלה תוכלו לקבל טיפול טבעי ויעיל להעלמת היבלות בכף הרגל. הטיפול נעשה לאחר אבחון מקיף של המטופל, ומונע את חזרתן של היבלות בעתיד. למידע ופרטים נוספים, צרו עמנו קשר.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם