כל הדרכים לטיפול טבעי בהזעת יתר

הזעת יתר היא בעיה נפוצה ומאוד לא נעימה עבור הסובלים ממנה. היא מתאפיינת בהזעה בכמות רבה מהממוצע: גם כשמזג האוויר אינו חם וגם ללא פעילות גופנית, ואפילו בזמן ישיבה מול מסך הטלוויזיה בטמפרטורה נעימה.

לרוב, האזורים בהם ההזעה באה לידי ביטוי הם בפנים, בבית השחי ובכפות הידיים. בגלל שלא מדובר בתופעה מסוכנת בריאותית, רבים מהסובלים ממנה מהססים לקבל טיפול תרופתי.

הרפואה הסינית מציעה דרכים טבעיות ויעילות לטיפול בהזעת יתר – שאינן מזיקות ואין להן תופעות לוואי.

הזעה נובעת מפתיחה של נקבוביות העור, במטרה להפריש זיעה שתקרר את העור כשהוא מתחמם יתר על המידה, או כדי למנוע את ההתחממות שלו. לכן, מדובר בתופעה טבעית, בריאה וחיונית. כשמדובר בהזעת יתר – נראה שהגוף מתחמם יתר על המידה ללא סיבה נראית לעין.

הזעת יתר

מהם הגורמים להזעת יתר?

הזעת יתר נחשבת בראש ובראשונה לתופעה גנטית, אך יש לה גורמים נוספים. להלן הרשימה המלאה של הגורמים להזעת יתר:

  • גורמים התורשתיים – הזעת יתר ידועה כתופעה גנטית שעוברת בתורשה.
  • לחץ נפשי – במחקרים שונים נמצא קשר בין לחץ נפשי להזעת יתר.
  • שינויים הורמונליים – שינויים הורמונליים וכן נטילה של תרופות הורמונליות ידועים כמגבירים הזעת יתר.
  • תזונה – מאכלים חריפים וחמים מדי עלולים לגרום להזעת יתר. השילוב בין אוכל חם וחריף, כך יעיד כל מי שניסה – גורם להזעה מיידית ומרובה.
  • מצבים רפואיים – ישנם מצבים רפואיים, אשר עלולים להוביל להזעת יתר, ועל כן אם אתם סובלים מהזעת יתר משך תקופה ארוכה – כדאי לבדוק לעומק את הסיבה ולבצע גם בירור רפואי.

דרכי הטיפול הטבעיות להזעת יתר

דרכים טבעיות לטיפול בהזעת יתר נחשבות למועדפות על ידי מרבית האנשים, שלא רואים בבעיה כחמורה מדי כדי ליטול תרופות של ממש. לפניכם מספר דרכים טבעיות  לטיפול במצב של הזעת יתר.

שמירה על תזונה בריאה ונקייה

  • הימנעות ממזון מעובד, מטוגן או חריף, והימנעות ממשקאות אלכוהוליים וקפאין. משקאות אלה מעלים את טמפרטורת הגוף ועלולים לגרום להזעה מוגברת. מומלץ לצרוך יותר פירות וירקות ובפרט מאכלים המסייעים בקירור הגוף כמו אבטיח, מלפפון,נענע, וירקות ירוקים .
  • לשתות שתייה קרה שמקררת את הגוף – השתייה המומלצת והבריאה ביותר היא מים. הקפידו שתמיד יהיה בהישג ידכם מים קרים אשר מקררים את הגוף.
  • חליטות תה צמחים – מומלץ לשתות חליטות תה צמחים כמו קמומיל. ניתן לשתות את התה כשהוא קר.

דיקור סיני – במטרה ליצור איזון בגוף

טיפול בדיקור סיני מסייע בסגירה של הנקבוביות, מהן יוצאת הזיעה. מאחר וקיים קשר בין לחץ נפשי לתופעה של הזעה מוגברת, כדאי לדעת שדיקור סיני יעיל ביצירת איזון פיזי-נפשי, מרגיע ומשרה שלווה.

תרגול מדיטציה, יוגה, דמיון מודרך

תרגול של מדיטציה, יוגה ודמיון מודרך הוא דרך טובה לטפל בתופעה של הזעת יתר שנובעת על רקע לחץ נפשי או חרדה. ביום-יום התוסס שלנו, חשוב למצוא שעה לעצמנו בה אנו מתחברים לגוף ומקשיבים לנשימות. תרגולים מסוג זה מפחיתים חרדה ולחץ, מה שמוביל ליתרונות בריאותיים רבים וביניהם לטיפול בהזעת יתר.

שימוש בצמחי מרפא

צמחי מרפא סיניים הניתנים לאחר אבחון ברפואה סינית  יכולים בהחלט להקל על התופעה,הצמחים הינם בעלי איכות מקררת ואיכות מכווצת למניעת עודף ההזעה ,הזעת יתר יכולה גם לנבוע על רקע של  חולשה של הגוף ולכן חשוב אבחון מוקדם והתאמה אישית של הצמחים לכל מטופל.

 

 

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם