איך לשמור על ניקיון העור – המדריך המלא

העור הוא האיבר הגדול ביותר בגופנו. שמירה על ניקיונו, כחלק מאורח חיים נכון ובריא, היא הכרחית ויש לא מעט דרכים להשיג זאת. העור שלנו חשוף ביום יום למפגעים רבים, לזיהום אוויר, ללכלוך, וגם אבק, וככזה הוא זקוק לניקיון יסודי וטוב, הכולל שימוש בתכשירי טיפוח טבעיים המתבססים על רכיבים בעלי סגולות בריאות שונות ועוד. היגיינת עור נכונה עוזרת למנוע גם מחלות עור ויכולה לשמור על מראהו החיוני והזוהר למשך שנים.

איך לשמור על ניקיון העור

טיפים לרחצה נכונה

רחצה היא בין הפעולות הבסיסיות, אותה אנו מקפידים לעשות מדי יום (יש כאלה, שאף עושים אותה כמה פעמים בכל יום). חשוב לבצע אותה כהלכה ולהיעזר בתכשירים המתאימים ההופכים אותה ליעילה. תוהים איך עושים את זה נכון? הנה כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם במשימה:

  • אורך המקלחת, למשל, רצוי שלא יעלה על עשר דקות. זהו, פחות או יותר, הזמן הנדרש כדי להסיר את הלכלוך שהצטבר על עורנו ולאפשר לו להתרענן ולהתחדש, מבלי לפגוע בשכבת השומן שעל העור, ההכרחית לו.
  • שימוש במים פושרים ואפילו קרירים, גם בחורף וגם בקיץ, עוזר גם כן מאחר והוא מעודד את זרימת הדם ומשמש כ"בוסט" לעור שלנו.
  • מקלחת אחת ביום עוזרת לנו להיפטר כהלכה מאותם לכלוכים לא רצויים. כדאי להקפיד על מקלחת אחת ליום ולא יותר מכך. הדבר, כמובן, פחות רלוונטי לאנשים שעיסוקם מחייב אותם להימצא שעות ארוכות מחוץ לבית וכמובן גם לאלה שעובדים בשמש או חשופים ללכלוך וגם אבק.
  • שימוש בסבון רחצה טבעי, המעניק לעור שלנו את מידת הלחות הנכונה, הוא הכרחי שכן הוא עוזר למנוע יובש בקרקפת.
  • סיבון הכולל קרצוף הגוף והסרת תאי עור מתים מומלץ במיוחד והוא מהווה דרך נוספת להפוך את הרחצה שלנו לאפקטיבית הרבה יותר. חשוב מאד להתמקד באזורים בגוף הנוטים להזיע, היכן שקיימות בלוטות זיעה.
  • חפיפת השיער מדי יום איננה בגדר חובה, ואפשר להסתפק בחפיפה פעמיים-שלוש בשבוע, ולעיתים אחת לשבוע בלבד. כל זאת, כמובן, תלוי במידת שמנוניות או יובש השיער שלנו וגם במידת חשיפתו לזיהום אוויר ולכלוך. באשר לאופן החפיפה – מומלץ לשים את השמפו ישירות על הקרקפת ולעסות אותה עם קצות האצבעות בעדינות כדי להחדיר את השמפו אל השיער. אחר כך יש לשטוף את השיער היטב במים פושרים ולהסיר את השמפו.

טיפים לשמירה על היגיינת העור

היגיינת העור כוללת פעולות שונות המסייעות על שמירה העור שלנו כחלק מאורח חיים בריא. למשל:

  • רחצת הידיים, ובייחוד לפני הארוחה, מסלקת מהן את כל אותם חיידקים מזיקים ולכלוך שעשוי להרע לנו.
  • שימוש בג'ל לניקוי ידיים משמיד את המזיקים האלה, ש"נתפסים" על כפות הידיים שלנו במהלך היום, כולל ווירוסים שמובילים למחלות (רלוונטי לא רק לתקופת הקורונה).
  • גזיזת הציפורניים ושיופן מונעת הצטברות של לכלוך וחיידקים מתחת לציפורניים.
  • ניקוי רכוש שמשותף לכמה אנשים, כמו טלפון או שלט, מסייעים בחשיפה נמוכה יותר למזיקים לא טובים.
  • החלפת מגבות הידיים, הפנים, הרחצה וגם המטבח בתדירות גבוהה הכרחית כחלק משמירה על היגיינת העור ומומלץ להקפיד לעשות זאת ובמקביל גם הקפדה על אוורור המגבות באוויר או בחדר עם חלון פתוח.

טיפים לניקוי הפנים באופן טבעי

הפנים, אחד האזורים היותר בולטים וחשופים בגופנו, מראים לנו לא אחת את מצב בריאותנו. אורך חיים לא בריא יבוא לידי ביטוי בעור הפנים שלנו ברוב המקרים, ולכן חשוב להקפיד עליו כהלכה כדי שהעור לא יסבול ממראה קמטוטי, נפול ופחות חיוני. ברשימת הטיפים המובילים שיעזרו לנו בזה, נמצאים הטיפים הבאים:

  • בחירה נכונה של תכשירי ניקוי, המותאמים לעור הפנים שלנו, היא הכרחית ומוטב לשים דגש, במקרים כאלה, על תכשירים טבעיים. ניקוי עור הפנים באמצעות תכשירים טבעיים מסיר תאי עור מתים וגם לכלוך ומאפשר לעור שלנו להתחדש ולעבור הליך של ריענון שחשוב לו כל כך בסוף כל יום (רלוונטי גם לנשים שנוהגות להתאפר מדי יום). יש בשוק כיום תחליבים ייעודיים, שמותאמים הן למצב העור והן לסוג העור והם נפלאים לשם מטרה זו, כמו גם עוזרים לשמור על עור הפנים שלנו ביום יום.
  • רחצת הפנים שלנו במים פושרים בבוקר ובערב ממריצה את מחזור הדם וגם מנקה אותם. לבעלות/בעלי שיער ארוך – חשוב לאסוף את השיער לפני השטיפה ולהסיר תכשיטים או אלמנטים אחרים, שעשויים להפריע בזמן זה. יש לשטוף את כל הפנים, כולל האף, אזור קו השיער שלנו וגם הלסת. אם יש הוראות שטיפה מסוימות לאותו תכשיר רחצה לפנים, יש לפעול על פיהן.
  • בחירת תכשירי טיפוח, לאחר מכן, היא קריטית והיא חלק מהעניין. אלה יכולים להיות קרמים לפנים ליום וגם ללילה, קרמים לעיניים, מסכות למיניהן ועוד, כאשר כל אלה מתבססים על רכיבים טבעיים גם כן, הידועים בסגולות בריאות רבות. גם אותם יש להתאים לסוג העור ואף למצבו כדי להבטיח מענה נכון שמטיב איתו. את התכשירים האלה כדאי מאד למרוח על הפנים, בעודם לחים לאחר ששטפנו אותם, כדי לאפשר את לכידתם כהלכה בעור.

 

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם