האם מחסור בויטמין D גורם לאלופציה אראטה?

דוד פרלה

מחקר בדק האם יש קשר בין מחסור בויטמין D לאלופציה אראטה וסיכויי ההחלמה מהמחלה.

קצת על אלופציה אראטה

מדובר במחלה שמופיעה באופן פתאומי ותסמיניה העיקריים הם התקרחויות אזוריות, בעיקר בקרקפת ובפנים ובכל מקום בו יש שיער (למשל באזור הריסים, הזקן והגבות). כמו כן, המחלה יכולה להופיע באזורים נוספים בגוף והסיבה לכך היא מעין הליך הפוך של מערכת החיסון: תאי המערכת החיסונית בגוף תוקפים את זקיקי השערות וגורמים לנשירת השיער. התופעה מתרחשת בקרב כשני אחוזים מהאוכלוסיה, גברים ונשים.

חשוב לציין כי במקרים נדירים המחלה עלולה להיות חמורה מאד ולגרום לנשירת כל שיער הקרקפת (אלופציה אראטה טוטאליס). מקרה נדיר נוסף הוא אלופציה אראטה אוניברסליס, בו נושר כל שיער הגוף, כולל הגבות והריסים.

המחקר:

ויטמין D ידוע בחשיבותו לבריאות העצם ולמערכת החיסונית. חוסר בויטמין זה נקשר גם לצורות שונות של אובדן שיער והוא יכול להיות אחד הגורמים להתפתחות אלופציה אראטה.

המחקר בדק נחקרת בת 34, בריאה, עם תסמיני אלופציה אראטה. למטופלת ניתנו תחליפי ויטמין D במינון IU 50,000, פעם בשבוע למשך ארבעה שבועות ולאחר מכן במינון IU 1000, פעם ביום למשל שישה חודשים.

לא ניתנו כל טיפולים מערכתיים אחרים ולא ניתן כל טיפול להתקרחות ממנה סבלה. בביקורת המעקב, לאחר כשישה חודשים עלתה רמת ויטמין D של המטופלת, והייתה עלייה בצמיחת השיער באזורי ההתקרחות.

בדיקה זו הובילה למחקר בו השתתפו 45 נבדקים החולים באלופציה אראטה ו – 45 נבדקים בריאים.

ויטמין D הוא משמעתי לחיזוק המערכת החיסונית והשלמת מחזור צמיחת השיער. מחסור בויטמין זה עלול לגרום לא רק לאובדן שיער אלא גם ביכולת שלו לצמוח בחזרה, או לצמוח באופן ירוד. החוקרים זיהו רמות גבוהות של דלקת מערכתית בקרב הנבדקים החולים ודרגות חומרה גבוהות של המחלה בקרב חולים שרמות ויטמין D בגופם היו נמוכות.

מסקנות המחקר וההמלצות הן השלמת חוסרים בויטמין D בקרב החולים באלופציה אראטה כגורם בהפחתת חומרת המחלה והאטה שלה. לקריאת המחקר המקורי באתר Pubmed

טיפול טבעי באלופציה אראטה

הטיפול הטבעי באלופציה אראטה מסייע בהחזרת הגוף לאיזון ושיפור מצב תסמיני המחלה.

הטיפול בקליניקה של דוד פרלה נבנה אישית לכל מטופל לאחר אבחון מצבו, על מנת להתאים את הטיפול המדויק ביותר לכל אחד ובהתאם לתסמינים וחומרת המחלה.

לקריאה אודות דוד פרלה >>

הייחוד בטיפול הטבעי הוא ההתמקדות שלו בגורם, בנוסף לטיפול בסימפטום. משמעות הדבר היא מתן טיפול לטווח המיידי במטרה לשפר את התסמינים, ובמקביל, להעניק טיפול לטווח הארוך, כדי למנוע התפרצות חוזרת של המחלה.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם