פרוביוטיקה מפחיתה סיכוי לאסטמה של העור אצל תינוקות?

דוד פרלה

טיפול פרוביוטי במשך שישה חודשים מסייע במניעת אטופיק דרמטיטיס אצל תינוקותכך עולה ממחקר שפורסם ב-American Journal of Clinical Dermatology. תינוקות שקיבלו פרוביוטיקה במשך 6 חודשים היו בעלי סיכוי נמוך משמעותית ללקות באטופיק דרמטיטיס בהשוואה לקבוצת הביקורת.

כמה מילים על דלקת עור אטופית

בציבור ידועה המחלה בשם אסטמה של העור ובשמה המדעי היא קרויה אטופיק דרמטיטיס או דלקת עור אטופית. מדובר בדלקת עור כרונית שמאופיינת בפריחה בעלת גוון אדמדם על העור, תחושת גרד עזה ויובש מוגבר. המחלה הדלקתית הכרונית של העור פוגעת בכעשרים אחוזים מכלל התינוקות והילדים בעולם.

מיקום הפריחה האדומה על העור משתנה בהתאם לגיל המטופל, כאשר בגיל הינקות, בערך מגיל חודשיים היא מופיעה בעיקר באזור הפנים, הקרקפת, המרפקים והגפיים.

מגיל שנתיים ואילך הפריחה נוטה להתמקם באזורים של קיפולי הגוף, כלומר, צוואר, קפלי הברכיים וקפלי המרפקים.

המחלה עלולה להופיע בכל גיל אולם היא פוגעת בעיקר בתינוקות וילדים צעירים. בתשעים אחוז מהמקרים המחלה מופיעה לפני גיל חמש בששים וחמישה אחוזים היא מופיעה כבר בגיל ינקות.

הגורם המדויק למחלה אינו ידוע. ההשערה הרפואית היא שמדובר בהפרעה בשלמות העור שמאפשרת חדירת חומרים מגרים מסוגים שונים וגם, של פעילות מוגברת של מערכת החיסון. עוד על אסטמה של העור >>

ובחזרה למחקר

על פי ד"ר לין לי ועמיתיו, שיעור הלוקים באטופיק דרמטיטיס עלה בשנים האחרונות, עם שכיחות של 10% -20% בילדים, לדבריהם, השימוש בפרוביוטיקה, בתקופה שלפני הלידה ובתקופה שלאחריה, תפחית את ההתכנות לאטופיק דרמטיטיס.

עשרים ושבעה ניסויים רנדומליים וניסוי מבוקר אחד, עם 6,907 משתתפים, עמדו בקריטריונים למחקר. במחקר אחד ניתנה פרוביוטיקה טרום לידתית ואילו בשמונה מחקרים ניתנה פרוביוטיקה לאחר הלידה. ב- 19 מחקרים נוספים ניתנה פרוביוטיקה טרום ואחרי לידה.

ב- 1,023 מקרים, מתוך 3,595 נבדקים שקיבלו פרוביוטיקה, הופיעה דלקת עור אטופית, זאת לעומת 1,150 מתוך 3,312 נבדקים בקבוצת הביקורת (P <0.0001).

אצל תינוקות וילדים באסיה ובאירופה, התוסף הפרוביוטי מנע באופן יעיל דלקת עור אטופית.

זנים פרוביוטיים ספציפיים של לקטובצילוס, ביפידובקטריום, ופרופיוניבקטריום התגלו כיעילים בהפחתת הסיכון לאטופיק דרמטיטיס אצל תינוקות וילדים.

לדברי החוקרים, מתן פרוביוטיקה ליותר מ -12 חודשים לאחר הלידה לא היה יעיל במניעת אטופיק דרמטיטיס, ולכן הם ממליצים להתחיל בטיפול פרוביוטי בהיריון ולהמשיך אותו במשך 6 החודשים הראשונים לאחר הלידה.

לדבריהם, טיפול שכזה יהיה יעיל יותר במניעת אטופיק דרמטיטיס מאשר מתן טיפול פרוביוטי רק לאחר הלידה.

טיפול טבעי בדלקת עור אטופית

הטיפול הטבעי ברפואה הסינית מציע דרכים יעילות למתן התפרצויות של אטופיק דרמטיטיס ולהקל משמעותית על תסמינים שגורמים לאי נוחות רבה ופגיעה באיכות החיים.

הפתרונות הטבעיים הם מקלים ומיטיבים, מבוססים על שיטות טיפול שאינן פולשניות, אינן כואבות וללא כל תופעות לוואי, בטווח הקצר והארוך.

דוד פרלה, מטפל בכיר, מוסמך ברפואה הסינית מבצע בקליניקה אבחון מקיף לאיתור הגורמים האפשריים למחלה. בהתאם לאבחון מורכבת תוכנית טיפול אישית, שמטפלת במחלה בטווח הקצר להרגעה והקלה בתסמינים ובטווח הארוך, למניעת התפרצויות נוספות והפחתת דרגת החומרה שלהן.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם