דרכים יעילות להקלה על חוסר הנוחות (גרד) כתוצאה מליכן פלנוס

ליכן פלנוס, או בשמה העברי ילפת שטוחה, הינה מחלת עור דלקתית שפוגעת בעור וכן בריריות שונות בגוף כגון חלל הפה או הוגינה.  המחלה מתבטאת בנגעים שטוחים בצבע אדום בוהק ארגמני שגורמים פעמים רבות לגרד ולאי נוחות באזור הופעתם. כאשר המחלה מופיעה על ריריות כמו חלל הפה, היא עלולה להופיע ככתמים לבנים שגורמים לגרד מוגבר ולכאבים שונים.

ליכן פלנוס היא מחלה דלקתית ,היא אינה מדבקת  ונובעת ממצב בו הגוף תוקף את עצמו באמצעות מערכת החיסון הסיבה המדויקת להופעת המחלה אינה ידועה.

כאמור, הצורה שבה המחלה נראית שונה מאזור התפרצות אחד למשנהו ויכולה לנוע מכתמים אדומים בוהקים ועד לנגעים דמויי גלד קשיח במקומות שונים בעור. למחלה יש נטייה להופיע במקומות בהם יש קפלי עור כמו בחלק הפנימי של הזרוע (הצד השני של המרפק), הקרסול ושורש כף היד. הנגעים לרוב מגרדים אך הם אינם גורמים לצלקות, אלא אם הם גורדו באופן עמוק ופוצע.

 

שיבולת שועל - להקלה על תסמיני ליכן פלנוס

דרכים טבעיות להקלה על תסמיני ליכן פלנוס

ריכזנו עבורכם מספר טיפולים טבעיים שיכולים לסייע עבורכם בהשכחת הסימפטומים ולהקלה על הכאבים שהמחלה עשויה לגרום להם:

  • ניתן להשתמש בתרכובות שונות המבוססות על כורכום. בצמח הכורכום ישנם חומרים רבים בעלי תכונות אנטי דלקתיות, אנטי בקטריאליות ואנטי פטרייתיות שמאפשרות לו להרגיע תסמינים שונים החל מדלקות עור ועד תסמינים במערכת הנשימה. הכורכום היה ועודנו צמח מרפא פופולרי ברפואה הסינית וההודית המסורתיות. ניתן לצרוך את הכורכום באמצעות טבליות שונות או דרך תיבול המזון בתבלין הכורכום. אם בעיית העור יחסית קשה ומורכבת עדיף לצרוך את החומרים הפעילים בכורכום דרך טבלייה שמסייעת לספיגת החומרים בדם בצורה מיטבית יותר מאשר צריכה דרך מזון.
  • טיפול באמצעות אלו-וורה – אלוורה היא צמח מרפא אשר נחשב לבעל סגולות שונות ברפואת עור כמו הקלה על גרד וגירוי וכן השכחת אדמומיות וסימפטומים שונים. חברות תרופות מפיקות מהצמח משחה, שלרוב מתאפיינת בצבע ירוק, אשר ניתן למרוח אותה על הנגעים השונים ויש ביכולתה לצמצם את הגרד ואת הופעת התסמינים השונים.
  • מריחת שיבולת שועל – בשיבולת שועל ישנם חומרים שונים שנחשבים ככאלה המועילים לעור, ומאפשרים יצירת שכבות הגנה נוספות פרט לאלו שקיימות אצלו באופן טבעי. שיבולת שועל מכילה מספר חלבונים ושומנים אשר ביכולתם להביא לאפקטים הרצויים, המרפאים ומגינים על העור. כך, שימוש בשיבולת שועל יכול לסייע בהפחתת התסמינים השונים, בשכיחות הנגעים ובכאב שהם גורמים לו. כדי ליהנות מסגולות שיבולת השועל אתם יכולים לרכוש קרמים המכילים תמצית שיבולת שועל או לעשות אמבטיית שיבולת שועל: טחנו לאבקה דקה שתי כוסות של שיבולת שועל ושפכו לאמבטיה חמה. שהו כ-10 דקות באמבט ולאחר מכן שטפו את עצמכם.
  • צריכה מוגברת של חומצה פולית – חומצה פולית הינה ויטמין המכונה גם B9 שאחראי על הפחתת שיעור חומר ההומוציאסטין שקשור בהפחתת מספר תאי הדם האדומים והלבנים בדם. לכן צריכה של החומצה מגדילה את כמות תאים אלו בדם. בנוסף, נמצא שצריכה של החומצה מגבירה את התחלופה של תאי העור ולכן יכולה לסייע למחלות עור שונות לדוגמה לתסמינים של ליכן פלנוס.
  • מחקרים שונים הציעו שהופעה של סטרס רב עלולה לגרום להופעה של הסימפטומים השונים וכך ניתן לחשוב על דרכים שונות להפחתת לחץ, מצוקה, חרדה וסטרס באופן כללי כדרך להתמודד עם המחלה והתסמינים שלה. נסו לצמצם פעילויות מלחיצות ושגרה שפוגעת בשלווה נפשית שלכם ואולי תוכלו ליהנות מהקלה בתסמיני המחלה.
  • הימנעו ממזון חריף מטוגן יין אלכוהול וקופאין כל אלה יכולים להגביר את הדלקתיות ותחושת הגרד ,הרבו באכילת ירקות ירוקים.
  • טיפול ברפואה סינית הכולל צמחי מרפא [מפחיתי דלקת וגרד ,ובעלי פעילות אנטי ויראלית] דיקור ושינוי תזונתי המותאמים אישית לאחר אבחון יכול להקל משמעותית ולזרז את תהליך הריפוי.

לסיכום, ישנם מספר רב של טיפולים שונים וטבעיים שיכולים לסייע לכם להפחית תסמינים של מחלת הליכן פלנוס ולהימנע מחוסר נעימות. שאלו את הרופא שלכם על האמצעי הטוב ביותר ונסו מספר מהם לפני שאתם מחליטים איזה אמצעי טיפול יעיל ונוח לשימוש עבורכם.

 

 

 

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם