הקשר בין תזונה לאקנה

העור הוא האיבר הגדול בגופנו והוא מהווה 15% ממשקל הגוף. כמו שאר איברי הגוף, גם הוא מקבל את ההזנה שלו ממחזור הדם. המזון שאנו אוכלים והשתייה אותה אנחנו שותים משפיעה מאוד על הבריאות ועל כל אחד מאיברי הגוף, ובכלל זה כמובן גם על העור. על אף שנהוג לחשוב שלעור יש תפקיד אסתטי בלבד, בפרט בכל הקשור לשיזוף והסרת שיער, כדאי לדעת שלעור ישנם תפקידים רבים וחשובים המשפיעים על כלל מערכות הגוף: החל מוויסות הטמפרטורה של הגוף, דרך שמירה על הרקמות מפני פגיעה או התייבשות ועד להיותו חלק ממערכת החיסון כמחסום ראשוני. בנוסף, העור אוגר בתוכו חומרי מזון ואחראי, בין היתר, על הייצור של ויטמין D.

כדי להבין את חשיבותו הרבה של העור, ניתן רק לחשוב על סכנת המוות המצויה בכוויות, מחדירה של זיהומים למחזור הדם ועד לפגיעה באיזון המלחים בגוף. כן, עד כדי כך העור חשוב.

אגוזים מכילים אבץ - טוב לסובלים מאקנה

הקשר בין תזונה לאקנה

עד שנות ה-60, הקשר בין תזונה לאקנה היה שנוי במחלוקת. מחקרים שונים שבוצעו לאורך השנים הוכיחו באופן שאינו ניתן לביטול כי ישנו קשר הדוק בין המזון שאנו מכניסים לגופנו לבין מצב העור. עם זאת, ככל הנראה תזונה אינה גורמת באופן ישיר לאקנה, אלא אם התזונה שלכם מבוססת כל כולה על מזון מעובד ועתיר שומן וסוכרים, אך בשילוב עם הורמונים משתוללים או גנטיקה – היא יכולה לגרום להתפרצות של האקנה וכמובן להחמרה שלו מנגעים בודדים למצב דלקתי מאוד. עוד מספרים לנו המחקרים, על קשר ישיר בין דיאטה דלת פחמימות להטבה במצב האקנה.

חשיבות התזונה בטיפול באקנה

הידיעה כי מזונות שונים מגבירים את הדלקתיות בגוף, מובילה למסקנה שישנם מזונות שמסוגלים להפחית את הדלקתיות בגוף, ובכלל זה את הדלקתיות בעור שבאה לידי ביטוי בפצעי אקנה. באמצעות הימנעות ממזון מעובד ומעבר לצריכה של מזון טבעי, למשל, ניתן להפחית את הדלקתיות בגוף. אז מהי התזונה שמומלץ להקפיד עליה כדי לטפל באקנה?

  • דגנים מלאים – כדאי לדעת שפחמימות מתפרקות בגוף לסוכר, וזה לא משנה אם הפחמימה היא לחם או תפוח-אדמה. בדגנים מלאים הפחמימה הינה פחמימה מלאה, מה שגורם לסוכר להיספג בגוף בצורה איטית יותר. על הדרך, זה גורם לתחושת שובע ממושכת ותורם לירידה במשקל, למי שמעוניין.
  • ירקות ופירות – אין חולק על כך שירקות ופירות הם מזון-על, ויש בהם את כל מה שהעור צריך כדי לשמור על חיוניות. ההמלצה היא לשלב ירקות בכל ארוחה, בין אם בתצורה של ירקות חיים בתוך סלט ובין אם בתצורה של ירקות מבושלים או מאודים.
  • מזונות המכילים חומצות שומן חיוניות – לחומצות שומן יש יכולת להילחם ברדיקלים חופשיים, להם אחריות על קצב ההזדקנות של עורנו. חומצות שומן חיוניות ניתן למצוא, בין היתר, באבוקדו, זיתים, טחינה, דגים וביצים.
    מזונות המכילים אבץ – אבץ הוא מינרל חשוב לבריאות העור, ואם תפנו לרופא המשפחה שלכם בתלונה לפצעים בעור ואפילו לנשירת שיער – הוא יבקש לבדוק את מצב האבץ בדמכם באמצעות בדיקת דם. אבץ תוכלו למצוא בשפע בגרעינים ואגוזים.
  • הקפדה על שתייה מספקת – שתיית מים היא הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות למען בריאות העור שלכם. המים פולטים החוצה מגופנו רעלנים, וגם שומרים על אחוז נוזלים גבוה בעור מה שמסייע לשמירה על גמישות העור ומניעה של קמטים.

מזונות מהם רצוי להימנע

  • מומלץ להימנע ממזונות בעלי ערך גליקמי גבוה (מזון שהוא פחמימה פשוטה – החל מלחם לבן ועד לשוקולד), מזונות עם שומן רווי, מזון מעובד המכיל צבעי מאכל וחומרים משמרים.
  • על פי עקרונות התזונה הסינית מומלץ גם להימנע מאוכל מטוגן בשמן עמוק, עדיף מבושל או מאודה, מומלץ להימנע מאוכל חריף וצריכת יין אלכוהול וקפאין, כל אלה מעלים את תחושת החום בגוף ומאיצים תהליכים דלקתיים, מומלץ לשלב הרבה ירקות ירוקים [חסה,מלפפון, ברוקלי,אצות,אספרגוס ] התורמים להפחתת הדלקתיות.
יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם