מחקר ב'שיבא': רפואה סינית ריפאה אסטמה של העור

מחקר בתל השומר מצא כי טיפול משולב של צמחי מרפא סיניים ודיקור, שיפר באופן ניכר את מצבם של חולים באטופיק דרמטיטיס, אסטמה של העור. מומחה: "התוצאות הפתיעו אותי, החולים היו מאד מרוצים".

שילוב של צמחי מרפא סיניים ודיקור סיני נמצאו יעילים בטיפול באטופיק דרמטיטיס, מחלת עור כרונית המכונה גם אסטמה של העור. שילוב השיטות מתחום הרפואה המשלימה הצליח לשפר את מצבם של חולים יותר מאשר הטיפול התרופתי הקונבנציונלי. כך נמצא במחקר שנערך במחלקת העור וביחידה לרפואה משלימה בתל-השומר.

החוקרים מציינים כי בעבר נעשו מחקרים שבדקו השפעה של תרכובת צמחי מרפא סיניים על החולים, אולם במחקר הנוכחי נעשה לראשונה שילוב בין צמחי מרפא לדיקור סיני (אקופונקטורה) וכן נעשה שימוש בנוסחת צמחים נפרדת לכל מטופל, בהתאם לצרכיו.

כחמישית מהתינוקות מאובחנים כסובלים מאטופיק דרמטיטיס, המתבטאת באדמומיות בפנים ובקרקפת ומלווה בתחושת גירוד במקומות שונים בגוף. ב-80 אחוז מהמקרים המחלה חולפת עד גיל ההתבגרות.

במחקר נטלו חלק עשרים מטופלים בני 13 עד 48 שקיבלו, בנוסף למשחות או תרופות, גם דיקור סיני פעמיים בשבוע ונטלו שלוש פעמים ביום אבקה מצמחי מרפא סיניים. המחקר נמשך כשלושה חודשים ובמהלכו נרשם שיפור מובהק בחומרת הפריחה, בעוצמת הגירוד ובאיכות החיים.

בתום שלושת חודשי המחקר נצפתה אצל כל המשתתפים הטבה במצב ובחומרת הפריחה (מציון של 5 לפני התחלת הטיפול לדרגה של 1.8 לאחריו). בנוסף, 80 אחוז מהחולים דיווחו על שיפור מובהק באיכות חייהם ובעוצמת הגירוד הנובעת מדלקת העור האטופית. "המחקר הראה כי לטיפול המשולב יעילות גבוהה יותר מאשר טיפול בצמחי מרפא בלבד", ציין דוד פרלה, החוקר הראשי והאחראי על תחום הרפואה הסינית ביחידה לרפואה משלימה בשיבא.

מנהל מח' עור בשיבא: "התוצאות הפתיעו אותי"

"המחלה גורמת סבל רב לחולים. לא ניתן להגיע לריפוי של המחלה אלא רק להקל על התסמינים שלה", מסביר פרופ' הנרי טראו, מנהל מחלקת עור בשיבא. "הטיפול המקובל כולל משחות לשימון העור, משחות המכילות סטרואידים ומשחות לא סטרואידליות עם פחות תופעות לוואי, ותרופות אנטי-היסטמיניות. זה מעגל קסמים כי הילדים מגרדים את העור, הגרד מחמיר את הפריחה והפריחה מחמירה את הגירוד". פרופ' טראו ציין שבניגוד לטיפולים ברפואה משלימה, שנעשים מחוץ לבית החולים, במחקר הנוכחי המשיכו המטופלים ליטול במקביל את התרופות ה"קונבנציונליות".

"התוצאות הפתיעו אותי", הוא אומר, "בתקופת המחקר היה שיפור ניכר. החולים היו מאד מרוצים והיתה להם פחות פריחה ופחות גרד. זה עזר יותר ממה שעזרו משחות ותרופות רגילות שהמטופלים קיבלו במשך השנים. במקרים קשים כדאי לנסות רפואה משלימה יחד עם הטיפול הקונבנציונלי".

דוד פרלה הוא מומחה לטיפול בבעיות עור ברפואה הסינית, מנהל קליניקה פרטית ואחראי על היחידה לרפואה משלימה במחלקת העור בתל-השומר.

המאמר פורסם במקור באתר YNET בתאריך 23.6.2008 – למאמר המלא לחץ כאן

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם