סבוריאה ואיפור: האם כדאי להתאפר כשיש סבוריאה

כל אישה הרגילה להתאפר בחיי היומיום שלה, תמצא את עצמה מתקשה להתמודד עם הצורך להפסיק לעשות זאת – ועל אחת כמה וכמה כאשר ההפסקה נאלצת להגיע עקב מחלת עור כמו סבוריאה. אם את מגלה על המחלה רק עתה, ונחרדת לדעת מה יהיו ההשפעות שלה על שגרת האיפור והטיפוח שלך, אל דאגה – המשיכי לקרוא כדי לגלות את התשובות לכל שאלותייך.

האם כדאי להתאפר כשיש סבוריאה

מה זה סבוריאה?

סבוריאה דרמטיטיס, או בעברית דלקת עור חלבית, היא דלקת כרונית בעור שמתעוררת עקב פעילות מוגבלת של בלוטות החלב. בפנים ובקרקפת קיים הריכוז הגבוה ביותר של בלוטות אלה, ולכן אלה המקומות הנפוצים ביותר להתפרצות הסבוריאה. תסמיני הסבוריאה הם גירוי וגירוד בעור, ומאוחר יותר גם עור אדמומי ומתקלף (לעיתים יופיעו גם קשקשים באזור המחלה).

התפרצות הסבוריאה מתרחשת לעיתים קרובות בשל שינויים הורמונליים, ולכן היא נפוצה אצל תינוקות (המקבלים הורמונים דרך חלב האם) וגם אצל בני נוער. לעומת זאת, סבוריאה במבוגרים נחשבת למחלה כרונית שעשויה, לרוע המזל, להישאר איתכם למשך זמן רב. הסיבות הנפוצות להתפרצות הסבוריאה, בנוסף לשינויים הורמונליים, היא שינויים במזג האוויר (במיוחד שינויים בלחות); וכמובן מצב נפשי רעוע. תחושות חרדה, מצוקה ולחץ עלולות לעורר את הדלקת, במיוחד כאשר הן נחוות בצורה ממושכת ואינטנסיבית.

 

 האם כדאי להתאפר כאשר סובלים ממחלת הסבוריאה?

התשובה לכך היא לא חד משמעית. קיימים תכשירי איפור שבהם יכולים להשתמש הסובלים מסבוריאה, אך חשוב לציין שאיפור יכול גם להחמיר את המצב הנוכחי של העור ולהזיק לו. לכן, יש לוודא שהאיפור שבו נעשה שימוש מיועד לעור מגורה ורגיש; הדרך לעשות זאת היא להניח את המוצר הרצוי על אזור קטן בפנים, כדי לבחון את תגובת העור אליו. הרצון להתאפר כאשר סובלים מסבוריאה הוא מובן – גם אם לא התאפרת לפני כן, העור האדמומי והמגורה עלול לגרום לך לרצות לעשות זאת, שכן לא מדובר במראה אסתטי במיוחד. הנה הצעדים שיש לעקוב אחריהם כדי להסתיר כראוי את הסבוריאה, אך בו זמנית, גם למנוע ממנה מלהידרדר:

  • לפני כל הנחה של איפור על הפנים, ובמיוחד כאשר סובלים מסבוריאה, יש לעשות שימוש בפריימר שיהווה בסיס להכנת העור לקראת האיפור. לאחר מכן יש למרוח קרם לחות המיועד במיוחד לעור רגיש.
  • לפני הנחת המייקאפ, יש לעשות שימוש בקורקטור. זהו תכשיר איפור הנועד לתקן פגמים, ובמקרה של סבוריאה, תצטרכו לבחור בקורקטור ירקרק. מוצר זה ינטרל את האדמומיות ויצור מראה אחיד וטבעי לעור לפני הנחת המייקאפ.
  • גם המייקאפ צריך להיות מיועד לעור רגיש. לאחר שבחנתם אותו על חלק קטן מהפנים ווידאתם כי העור מגיב אליו בצורה טובה, תוכלו להניח אותו, ולאחר מכן להתאפר כרגיל. עבור כיסוי נוסף של אזורים נקודתיים בפנים, תוכלו להשתמש גם בקונסילר.

 

למרות שאיפור הוא דרך טובה להסוות את תסמיני הסבוריאה, אם מניחים אותו נכון, זוהי עדיין דלקת שיש לטפל בה – ולמרבה המזל, יש מספר דרכים לעשות זאת. כדי לטפל בסבוריאה באופן טבעי ניתן לבצע מספר צעדים: קודם כל, מתבצע אבחון והתאמת צמחי מרפא אנטי דלקתיים לשתייה; לאחר מכן, ניתן לערוך דיקור בנקודות המפחיתות אדמומיות ודלקת ומרגיעות גם את הנפש; משחות טבעיות בהחלט עשויות לעזור גם הן, וכמובן, מומלץ לבצע גם שינוי תזונתי מתאים כדי לאזן את הגוף ואת העור. צעדים אלו יטפלו ביובש ובגירוד הנוצר כתוצאה מהסבוריאה, ובדרך כלל יעלימו תסמינים אלו לחלוטין. אופן הטיפול הטבעי הזה יפחית את הצורך בשימוש במשחה סטרואידלית הידועה בתופעות הלוואי הרבות שהיא גורמת.

אם כך, למרות שמחלות עור מכל הסוגים – וסבוריאה בפרט – הן אינן חוויה נעימה, לא מדובר בגזר דין נורא כל כך: בעזרת סבלנות, תשומת לב והטיפול הנכון, ניתן לטפל במחלת הסבוריאה ולהעלימה, כולל כל תופעות הלוואי שלה. אם ברצונכם להסתיר את הסבוריאה באמצעות איפור או רק לחזור להתאפר כרגיל, דעו שהדבר בהחלט אפשרי, אך שיש לעשות זאת בזהירות ותוך כדי שימוש בכל התכשירים המותאמים למצב הרגיש של עורכם. כדי לקבל ייעוץ נוסף בנושא הסבוריאה, לקבוע תור לאבחון, או לשאול כל שאלה אחרת בנושא, פנו אלינו עוד היום. אנו נשמח ללוות אתכם במסע הזה עד שעורכם ישתקם מהמחלה, ולהיות לצידכם בכל שלב מהדרך

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם