זרעי פשתן ועוד מזונות סופר פוד בריאים לעור

דוד פרלה

אם אתם מתמודדים עם בעיות עור כמו אקנה או שאתם רק חפצים בעור חלק, בריא וזוהר יותר – יש מספר דברים שאתם יכולים לעשות.

העור שלכם אוהב הרבה מים, לא אוהב מזונות מעובדים, אוהב תזונה עשירה בפירות ובירקות בכלל ובמיוחד בזרעי סופר פוד.

זרעי סופר פוד הם זרעים רבי עוצמה מבחינה ביולוגית והם טובים במיוחד לעור – בין אם אוכלים אותם כמות שהם ובין אם מורחים אותם על העור בצורת השמן המופק מהם.

קיימים כ-5 זרעי סופר פוד, שאם תוסיפו אותם לתזונה שלכם – הם יועילו מאוד לבריאותכם בכלל ולעור שלכם בפרט.

זרעי פשתן לפנים – נהדר לאנטי-אייג'ינג

זרעי פשתן לעור הפנים הם סלבס, ידועים בזכות הערך התזונתי הגבוה שלהם ובזכות תכונות הריפוי המיוחסות להם. הם מכילים תרכובות מיוחדות, המפעילות הורמונים מסוימים, שיש להם את היכולות להפוך את הזמן.

כלומר לעורר תהליכי אנטי-אייג'ינג, כמו ריפוי ושיפור מראה העור.

הזרעים עשירים בחומצת השומן אומגה 3, ויטמיני B, מגנזיום וברזל. יחד עם זאת ייתכן שדווקא תכולת ויטמין ה-E שבתוכם היא זו שגורמת לעור שלכם לזהור.

דלעת – שמירה על עור צעיר ובריא

זרעי דלעת אינם מוערכים כראוי בזירת התזונה הבריאה, על אף שיש בהם מכל טוב: ויטמין C, מגנזיום, כלורופיל, אבץ ברזל, חלבון, ויטמיני B וגם אומגה 3.

במשך מאות שנים זרעי בריאות אלו נאכלו כחטיף, הוסיפו אותם למתכונים שונים ואף טחנו אותם עד שיצא מהם השמן המעולה שלהם – לצורך מריחה ישירה על העור.

שמן זרעי דלעת עשיר בוויטמין E, אומגה 3 ואומגה 6 ובנוגדי חימצון רבים נוספים. לכן ערכו לא יסולא בפז בכל הנוגע לבריאות העור.

הוא עוזר לעור לשמור לחות, לוחם בנוגדי החימצון ושומר על העור שלכם צעיר ובריא. התכולה הגבוהה של האבץ ושל ויטמין E שומרת על מוצקות העור ומאיצה החלמה וריפוי של פצעים, כמו אקנה.

לקינוח – תכולת המינרלים והוויטמינים הגבוהה שבזרעי הדלעת יוצרת 'פצצת' אנטי-אייג'ינג חזקה במיוחד.

צ'יה – מנקים ומרפאים אקנה

לזרעים הקטנטנים האלו יש תכונות דומות לפשתן ולזרעי הדלעת – אבל כל זה בכפית קטנה אחת ביום בלבד:

  • מונעים ומפחיתים קמטים
  • משפרים את מוצקות העור
  • מנקים ומרפאים אקנה
  • מאיצים צמיחת ציפורניים

חולים, הסובלים מבעיות עור כתוצאה מאי-ספיקת כליות, יכולים להיטיב את מצב העור שלהם על ידי מריחת שמן צ'יה.

כך אומרים חוקרים מהקולג' לרפואה באוניברסיטת קוריאה, ומציינים ש"לאחר שמונה שבועות של מריחת השמן חל שיפור ניכר במצב העור של החולים".

המפ – יעיל לשיפור תסמינים של אטופיק דרמטיטיס

המפ מופק מקנביס או מריחואנה, אך הוא לא מכיל כלל את החומרי הסם שמכילים העלים של הצמח. למעשה, המפ הוא אחד מתוצרי הלוואי הבטוחים והמרפאים ביותר של הצמח. במיוחד הזרעים.

נמצא שזרעי המפ מכילים כלורופיל, ברזל, ויטמין E, מגנזיום, פוטסיום, חלבון, אומגה 3 ואומגה 6. האומגה 6 בזעי ההמפ מכילה GLA (חומצה גמא לינולנית), המקושרת לעור זוהר ולהפחתה של מתח סיסטמי בעור.

על פי מחקר שהתבצע בפינלנד ופורסם ב-Journal of Dermatological Treatment, שמן זרעי המפ גרם לשינויים מרחיקי לכת בפרופיל השומנים בדם ושיפר באופן ניכר תסמינים של אטופיק דרמטיטיס.

ייתכן ותוצאות אלו מקורן בכמות הגדולה והמאוזנת של חומצות PUFA (חומצות שומן רב-בלתי רוויות) הנמצאת בשמן ההמפ.

שומשום – שמן נהדר המונע סרטן עור

גם זרעי שומשום עלו למדרגת סופר פודס, כיוון שיש להם יתרונות רבים הן באכילה והן במריחת השמן שלהם ישירות על העור, במיוחד בכל הנוגע למניעת סרטן עור.

המגזין Prostaglandins, Leukotrienes & Essential Fatty Acids פרסם מחקר שנאמר בו ששמן שומשום ושמן זרעי חמניות עשירים בחומצה לינולאית בצורה של טריגליצרידים,

המעכבת התפתחות של מלנומה ממאירה. זאת בשונה משמן זית, שמן קוקוס ושמנים מינרליים המכילים מעט חומצה לינולאית בצורה של טריגליצרידים, או בכלל לא.

אין ספק ששילוב של 5 הזרעים בתזונה מאוזנת יתרום לבריאות ומראה העור.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם