שמן קוקוס לטיפול בסבוריאה

דוד פרלה

למרות שרבים מאיתנו מכירים אותו מעולם הבישול והקולינריה, בשנים האחרונות הפך שמן הקוקוס גם לתכשיר טיפוח ובריאות פופולרי. השמן, שידוע בסגולותיו הבריאותיות הרבות, מהווה מרכיב פלא בלא מעט תכשירים וקרמים טבעיים לטיפול בבעיות עור כמו סבוריאה. 

מה היתרונות של השימוש בשמן קוקוס? וכיצד הוא מסייע בהקלה על בעיות העור?

שמן הקוקוס מופק באמצעות טכניקות שונות (בדרך כלל בכבישה קרה) מהחלב שמצוי באגוז הקוקוס. התוצר המתקבל הוא שמן שקוף וריחני, המשמש לבישול, קוסמטיקה וטיפוח, וגם לצרכים טיפוליים.

השמן ידוע בסגולותיו הבריאותיות הרבות בהשוואה לשמנים צמחיים אחרים או תחליפי שומן רווי כמו מרגרינה, וכן ביכולתו לשקם ולהזין את עור הגוף.

על סגולותיו של שמן הקוקוס

השמן המופק מאגוז הקוקוס עשיר בשומן רווי, ובהתאם לכך נחשב לשמן יציב – הוא אינו מתפרק או נהרס בתנאי חום ושומר על המרקם והאיכויות שלו.

בתור תכשיר טבעי, השימושים בו יכולים להיות מגוונים, בעיקר בגלל היתרונות הרבים שהוא זוקף לזכותו. בכל הקשור לבעיות עור וטיפול בסבוריאה, מציעה הרפואה הטבעית תכשירים רבים המבוססים על שמן הקוקוס.

  • עשיר בנוגדי חמצון – הוא מכיל אנטי-אוקסידנטים רבים, ביניהם חומצה פרולית וחומצה קפאית (בדומה לשמן הזית), המסייעים להתמודדות העור עם תהליכים דלקתיים ומונעים את הזדקנות העור. במקביל, מסייעים נוגדי החמצון בחיזוק מערכת החיסון, ועל כן מסייעים גם במניעת מחלות עור שונות (חלקן מגיעות על רקע אוטואימוני).
  • אנטי דלקתי ואנטי בקטריאלי – יותר ממחצית חומצות השומן שמכיל שמן הקוקוס הן מסוג חומצת שומן לאורית. החומצה הלאורית ידועה בסגולותיה הרבות, והיא מצויה גם בחלב האם. בגוף היא מתפרקת לחומר בשם מונולאורין, שנמצא יעיל בטיפול בתהליכים דלקתיים או זיהומים בקטריאליים על פני העור. החומצות שבשמן עשויות לעודד גם את שיקום העור במחלות כרוניות כמו סבוריאה, אטופיק דרמטיטיס ופסוריאזיס.
  • הזנת העור – שמן הקוקוס מסייע בהזנת העור ושיקומו. בעיות עור כמו סבוריאה עלולות לגרום להופעת קשקשת, סדקים ויובש על פני העור, וכן לגרום לתחושת גרד ואדמומיות. השמן נמצא יעיל בהקלת תסמיני המחלה.

לצד אלו, מחקרים רבים תומכים בסברה כי שימוש בשמן קוקוס כתחליף לחמאה או שמנים צמחיים אחרים היא בריאה יותר. השמן אינו מזיק לבריאות הלב ויכול לסייע לנו בשמירה על אורח חיים בריא ומאוזן.

שמן קוקוס לסבוריאה – מתי כדאי להשתמש בו?

הסבוריאה היא מחלת עור כרונית שנובעת מעודף הפרשת חומצות חלב על פני העור, המביא לתהליך דלקתי. המחלה שכיחה מאוד בקרב האוכלוסיה, והיא עלולה לגרום תחושות גרד, אדמומיות, קשקשת ולדלקות בעור.

שימוש בשמן קוקוס עשוי להקל על תסמיני המחלה וכן לעודד את שיקום הגוף. מומלץ למרוח את השמן על האזור בו מופיעה הסבוריאה מספר פעמים במהלך היום, על מנת לוודא שהאזור עשיר בלחות. כחלק מהטיפול הטבעי ברפואה סינית, שימוש בתכשירים טבעיים כמו שמן הקוקוס, עשוי לזרז את תהליך ההחלמה.

חשוב להבין שברפואה סינית השמן הינו טיפול התומך בשאר חלקי הטיפול, הכוללים סדרת טיפולי דיקור ושתייה של הרכבי צמחים עם פעילות אנטי דלקתית בכדי לאזן את הגוף מבפנים. כמו כן ניתנים ויטמינים, שמפו ותחליב מיוחד להורדת הקשקשת והנחיות תזונה מתאימות.

מומלץ לקנות את השמן רק בצורתו הטהורה ללא תוספות ולוודא שאכן הופק בכבישה קרה. מלבד טיפול בסבוריאה, ניתן להשתמש בשמן כקרם הזנה לעור, בייחוד בחודשי החורף כשהעור יבש וסדוק.

מעוניינים לקבל טיפול מיטיב לבעיות בעור? אתם מוזמנים לקבוע תור לייעוץ בקליניקה של דוד פרלה ולהנות מטיפול טבעי מותאם אישית לשיקום העור.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם