תזונה כללית לעור

העור הוא איבר מיוחד. מדובר באיבר הכי גדול בגוף שלנו. כאיבר חיצוני, המכסה את כל הגוף, הוא מווסת את טמפרטורת הגוף ומגן עלינו מפני גורמים מזיקים מחוץ לגוף. כלומר, הוא חוסם פתוגניים, כימיקלים וקרינת שמש.

בריאות העור חשובה גם לדימוי העצמי שלנו ואיך אנשים אחרים רואים אותנו. העור הוא האיבר הראשון שרואים, ומתרשמים ממנו. אם לא יהיה בריא, יראו את זה עליו: בגמישות, בחיוניות, במרקם ובצבע.

זה נכון במיוחד לעור הפנים. את עור הפנים לא ניתן לכסות. הוא הדבר הראשון שאנשים רואים כשמסתכלים עלינו.

כמו כל איבר, העור מקבל את ההזנה שלו דרך מחזור הדם. עור בריא וחזק הוא עור שמוזן היטב. זה אומר תזונה איכותית, מגוונת ועשירה, שכוללת מרכיבים תזונתיים שחשובים לתקינות העור. לעור יש קצב תחלופה גבוה, כלומר הוא מושפע מהר מתזונה לקויה או חסרה.

תזונה נכונה מאפשרת לעור למלא את התפקידים שלו כמו שצריך, מסייעת להגנה מפני נזקים חיצוניים, ומאטה את הזדקנות העור. מחלות עור רבות, כמו אקנה, נובעות בין היתר מתזונה לקויה, שמאיצה תהליך דלקתי ופוגעת בעור, כמו למשל אוכל מטוגן, חריף, אלכוהול, סוכר או קפאין.

תזונה מומלצת לעור פנים

התזונה לעור הפנים המתאימה ביותר הינה תזונה אנטי דלקתית. מדובר בתזונה מאוזנת, שמורכבת ממזונות לא מעובדים. היא כוללת את הרכיבים הבאים: חלבון, חומצה פולית, חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3 ואומגה 6, אבץ, ויטמינים מסוג A, B, C ופלבנואידים.

לצד זאת, חשוב לשתות הרבה מאוד מים כדי לשמור על עור חזק, בריא ויפה. כעשירית מהמים בגוף האדם נאגרים בעור, ולכן צריך לשתות בין 10-8 כוסות ביום, בהתאם למשקל הגוף.

דיאטה קיצונית, עם הגבלה קלורית חמורה, תמנע מהעור את כל הרכיבים ותפגע בשכבת הדרמיס, שהיא זו שמקנה לעור את המראה החיוני והצעיר שלו, הגמישות והמתיחות שלו. בלי תזונה נכונה, העור ייראה מבוגר ומקומט, תפקודו ייפגע, הוא ייפגע בקלות מהשמש, ותהליך ההזדקנות יואץ.

יש מגוון מאוד גדול של סוג מזונות שמכילים את הרכיבים הדרושים לעור, ולכן חשוב לשמור על תזונה מאוזנת ומגוונת. בהמשך ניתן רשימה של מספר דוגמאות, שיעזרו לכם לבנות תפריט שייתן לכם עור בריא ויפה.

אילו מזונות צריך לצרוך כדי לקבל עור בריא ויפה?

המזון הראשון הוא אבוקדו. מדובר באחד מהמזונות הטובים ביותר שקיימים. הוא מכיל שומנים בריאים שעוזרים לשמור על גמישות עור הפנים. בנוסף, ניתן למצוא בו ויטמין E שמשמש כנוגד חמצון ומסייע לשמור על העור שלנו מפני השמש. מומלץ באופן כללי להרבות באכילת ירקות ועלים ירוקים בשל השפעתם על הפחתת דלקת.כמו כן מומלץ להרבות בשתיית תה ירוק.

הסוג השני מכיל ויטמין C. בתוכו ניתן למצוא קיווי, פלפל אדום ותותים. ויטמין C חשוב בפני עצמו, כי הוא עוזר לבניית קולגן, שהוא חלבון קריטי למבנה העור. כשהוא מתחבר לוויטמין E, כמו באבוקדו, הוא מעצים את פעילותו.

הסוג השלישי של מזונות מכיל בעיקר אומגה 3 ו-6 ואבץ. הוא כולל דגי ים צפוני, כמו סלמון ומקרל, לצד אגוזי מלך ופשתן. אומגה 3 תורם לשמירה על עור זוהר, גמיש ובריא, ומונע עור יבש. אבץ תורם לייצור קולגן, והוא מסייע לריפוי פצעים וכוויות.

הסוג הרביעי הוא מזונות העשירים בוויטמין D. הוא כולל ביצים, כבד, שמנת, חמאה ומוצרי חלב באופן כללי.

מזונות שכדאי להימנע מהם כדי לשמור על עור הפנים

תזונה נכונה יכולה לסייע לשמור ולשפר את מראה את עור הפנים ובריאותו. תזונה לקויה תעשה ההיפך. תזונה לקויה כוללת בראש ובראשונה מזון מעובד ומשומר. הגוף לא מזהה את המזון הזה, הוא מתייחס אליו כפסולת והוא מופרש החוצה על ידי העור. בתזונה הסינית מומלץ להימנע מאוכל שומני ומטוגן מוצרי חלב שמנים קפאין ואלכוהול.

אטופיק דרמטיטיס ותזונה לעור הפנים

אטופיק דרמטיטיס (אסטמה של העור) היא אחת מהמחלות הקשות שפוגעות בעור הפנים. מדובר בדלקת עור אטופית. זוהי מחלה כרונית, שגורמת לעור להיות מחוספס ועבה, יבש, מגרד ואדמומי. מדובר במחלה שכיחה במדינות המתועשות.

למחלה יש מרכיב גנטי, אבל גם גורמים אחרים. למשל, הזעת יתר, מזג אוויר חם ויבש, מתח נפשי, בעיה בתפקוד המערכת החיסונית, זיהום ואלרגיה.

בגורמים הללו ניתן לטפל באמצעות תזונה המווסתת את מערכת החיסון ומשיבה אותה לפעולה מאוזנת ותקינה.

כדאי לאכול מזונות המכילים אומגה 3, מזונות עשירים בפרוביוטיקה, כמו יוגורט ומרק מיסו, ומזונות עשירים בפלבנואידים, כמו ירקות צבעוניים, תפוחים וברוקולי. תזונה נכונה תבוא לידי ביטוי על פני העור בדרך כלל תוך 24-6 שעות.

יש מספר מזונות שחשוב להימנע מהם, כיוון שהם ידועים כמקדמים את המחלה באזור הפנים. המזונות הנפוצים ביותר הם חלב, ביצים, גלוטן או חיטה, פירות הדר, עגבניות, סוגים מסוימים של אגוזים, עגבניות ותבלינים, כמו ציפורן, וניל וקינמון.בתזונה הסינית מקפידים במחלה זו להימנע מאוכל חריף מטוגן יין אלכוהול וקפאין [להימנע מאוכל וחטיפים מעובדים המכילים חומרי טעם וריח] ולהרבות בירקות ירוקים.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם