תזונה מומלצת לטיפול ברוזציאה

רוזציאה היא הופעה של אדמומיות מוגברת על עור הפנים, בפרט באזור הלחיים, המצח והסנטר – כלומר באזורים שנחשבים לשומניים, עם אפשרות לפצעונים המלווים בתחושה של עקצוץ או שריפה. התופעה שכיחה בעיקר בקרב נשים בהירות עור, לרוב לאחר גיל 30, ולכן קיבלה את הכינוי "אקנה של הגיל המבוגר". הגורמים לרוזציאה אינם יודעים במלואם, אך ידוע שהאדמומיות מתרחשת כתוצאה מהתרחבות של כלי דם בפנים. הגורמים להתרחבות כלי הדם הם גנטיים וסביבתיים כאחד: מחשיפה לשמש, דרך מתח נפשי, מאמץ גופני ושתייה של משקאות חמים או אלכוהול וכמובן תזונה. ללא טיפול מתאים ובפרט ללא תשומת לב לגורמים שמחמירים אותה – הרוזציאה מתפתחת ומידרדרת והופכת לקשה יותר לטיפול.

תזונה מומלצת לרוזציאה

מאילו מזונות מומלץ להימנע אם אתם סובלים מרוזציאה?

לתזונה יש השפעה ניכרת על הבריאות הפיזית והנפשית שלנו, ובפרט על רוזציאה. התזונה אמנם אינה מרפאת את המחלה, אך ישנם מזונות שיכולים לגרום להחמרה ומנגד מזונות שיכולים להקל על המצב שממילא אינו נעים.

  • אלכוהול – אלכוהול ידוע כמרחיב כלי דם, ולכן מספר דקות לאחר ששותים אותו הגוף מתחמם והדופק עולה. זה בא לידי ביטוי, כמובן, בהתרחבות כלי הדם בפנים ובהתגברות של האדמומיות והדלקתיות.
  • מזונות חריפים – מזונות חריפים יוצרים גם הם אפקט הדומה לזה של האלכוהול, וגורמים להתרחבות של כלי הדם. אם אתם אוהבים חריף – מומלץ פשוט להוריד את רמת החריפות לרמה פיקנטית.
  • מזונות המכילים תרכובות שעלולות לעורר רוזציאה: קינמון, עגבניות, פירות הדר ושוקולד. ממזונות אלה מומלץ לצרוך במתינות.
  • מזונות שעשירים בניאצין – מזונות מקבוצה B. לדוגמה: חלב ומוצריו, ביצים, בשר, עוף וקטניות. אם אתם לא צמחונים או טבעונים אז ככל הנראה לא תצליחו לנקות את התפריט שלכם ממוצרים אלה, אך לפחות תדאגו לגיוון, ובכל מקרה לתזונה שעשירה במזונות המומלצים לסובלים מרוזציאה, כפי שמפורט מטה.

אילו מזונות מומלצים לסובלים מרוזציאה?

כאמור, מזונות אלה אינם גורמים להחלמה, אך הם מקלים במעט על התסמינים ובכל מקרה מהווים תגובת נגד למזונות שגורמים להחמרה.

  • מזונות אנטי דלקתיים – מזונות שנחשבים סופר פוד – אבוקדו, דובדבנים, אגוזים, סלק, עלים ירוקים. במזונות אלה יש נוגדי חמצון חזקים ושפע של מרכיבים חיוניים שיודעים לכבות שריפות. האכילה מהם מומלצת בכל מצב.
  • כורכום – תבלין הכורכום הוא תבלין בריא מאוד, ויש גם אפשרות ליטול כדורים שמכילים כורכום. מומלץ לבשל עם כורכום כמה שאפשר, בעדיפות כמובן לכורכום טרי מחנות תבלינים טובה.
  • ירקות מצליבים – ירקות מצליבים כדוגמת הכרוב והברוקולי הם ירקות בריאים מאוד. בין היתרונות שלהם השפעה מיטיבה על רוזציאה. מומלץ לצרוך אותם כשהם טריים, או לכל היותר – מאודים.
  • אומגה 3 – אומגה 3 אנחנו יכולים לקבל דרך המזון, בפרט דרך דגים, וגם כתוספי מזון. לאומגה 3 יש יתרונות בריאותיים ידועים וגם כאלה שידועים פחות – כדוגמת סיוע לסובלים מרוזציאה.
  • מזונות פרוביוטיים – מזונות פרוביוטיים הם מזונות עשירים בחיידקים טובים, שתורמים למאזן חיידקים חיובי בגופנו. לדוגמה – יוגורט מועשר בחיידקים וכמובן חמוצים על כל סוגיהם.

 

 

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם