האם דיקור סיני יעיל לתסמונת הפה השורף?

דוד פרלה

על המחלה

תסמונת הפה השורף (Burning Mouth Syndrome) מאופיינת בכאבים בפה המאופיינים בצריבה, בעירה, נימול או חוסר תחושה. הכאב יכול להיות מלווה בטעם מתכתי, שינוי הטעם בפה או ביובש בפה. רוב הסובלות מתסמונת הפה השורף הן נשים בגיל המעבר, אך לא רק.

תחושת הצריבה מתחילה בשעות הבוקר ומתגברת מאוד בשעות אחה"צ והערב. לעתים תהיה רגישות למאכלים חמים, מתובלים או חומציים. לפעמים התסמינים נעלמים ואז שבים ומופיעים שוב, ואין אחידות בתסמינים בין הלוקים בתסמונת שלעיתים היא מלווה בבעיות נוספות כמו מעי רגיז, כאבים בגוף, עייפות כרונית והפרעות בשינה. עוד על תסמונת הפה השורף ניתן לקרוא כאן

המחקרים

תיאור מקרה בדק האם דיקור סיני מסייע בטיפול בתסמונת הפה השורף. המקרה מבוסס על אישה בת כ-53 שסבלה כשלוש שנים מתסמונת הפה השורף. היא תיארה את הכאב כ"סיכות חדות, שוק חשמלי, שריפה ונימול". הכאב ליווה אותה במשך כל היום והתסמינים השפיעו מאוד על איכות חייה – לא משנה מה אכלה הכאב היה בלתי נסבל וצחצוח השיניים הפך לאתגר קשה במיוחד.

בבדיקות לא נמצאו פצעים או כיבים ולא אותרו ממצאים המעידים על מחלה כלשהי. היא אובחנה עם BMS ונרשמו לה תרופות. לאחר כחצי שנה הציעה לה הרופאה טיפול בדיקור, כיוון שהתרופות שנרשמו לה לא הקלו על התסמינים. היא הלכה לשמונה טיפולים אחת לשבוע.

לאחר שלושה חודשים היא תיארה את הכאב כ"קל, אקראי וחולף". היא לא נזקקה יותר לתרופות ובריאותה הכללית השתפרה מאוד. בבדיקת המעקב לאחר כחצי שנה היא דיווחה על הטבה גדולה עוד יותר – הכאבים פסקו והיא לא נטלה תרופות ואף ישנה היטב. היא ציינה שחל שיפור ניכר במצבה.

מחקר נוסף שבוצע באוניברסיטת פלרמו, איטליה, שבו השתתפו 10 גברים ו-20 נשים, מצביע גם הוא על יתרונות דיקור סיני לטיפול בתסמונת הפה השורף. המטופלים חשו הטבה גדולה בתסמינים לאחר הטיפול והירידה הניכרת בתחושת הכאב בפה נשארה יציבה חודשים רבים לאחר הטיפול. דיקור סיני נחשב לטיפול טבעי בטוח, כמעט ללא תופעות לוואי.

לקריאת תקציר המחקר לחצו כאן

איך מאבחנים ומטפלים בתסמונת הפה השורף?

אבחון תסמונת הפה השורף הוא חמקמק, כמו גם הטיפול בה. התסמונת נקבעת לאחר שלילת מחלות או בעיות אחרות בחלל הפה. בעבר היה נהוג לפטור את התסמונות כבעיה פסיכוסומטית, אך כיום מכירים בכך שככל הנראה מדובר בכאב עצבי שמשפיע גם על שינויים ברירית הפה, בהרכב הרוק ואף במוליכים העצביים במוח אצל הסובלים מהתסמונת.

נסיגה מוחלטת וספונטנית אינה נפוצה. הטיפול המערבי מציע תרופות מקומיות להקלת תחושת השריפה בפה כמו גם תרופות מערכתיות – חלקן מטפלות בכאבים עצביים וחלקן בחרדה או דיכאון, כאשר לפני נטילת התרופה יש להתייעץ עם רופא בין שני סוגי התרופות.

טיפול טבעי בפה שורף

את הטיפול הטבעי מומלץ לבצע במקביל לטיפול המערבי, כאשר בנוסף לדיקור סיני קיימים גם טיפולים טבעיים נוספים, כמו שתיית צמחי מרפא, המקלים על סבלם של החולים ומסייעים לפתור את הבעיה. הקלה מורגשת כבר לאחר הטיפולים הראשונים. הטבה ניכרת והיעלמות התסמונות מתרחשות פעמים רבות לאחר תקופת זמן של כחודשיים-שלושה של טיפולים עקביים.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם