אתם כותבים: על הצלחת הטיפול בפסוריאזיס

דוד פרלה

שני, בת 39, הגיעה אלי אחרי שסבלה מפסוריאזיס מגיל 15 ונחלה אכזבות רבות בטיפולים אצל רופאים קונבנציונאליים. קבעתי לשני דיקור שבועי, טיפול בצמחי מרפא, שינוי תזונתי ותכשירים על בסיס צמחים לטיפול חיצוני.

מטרתו של הטיפול בפסוריאזיס לפי הרפואה הסינית היא להחזיר את המטופל לאיזון, נפשי וגופני גם יחד. במהלך האבחון מגיעים להבנה מהו הגורם למחלה, והטיפול מתמקד בהחזרת גורם המחלה לאיזון, כך שיחזור לתפקד בצורה רגילה. הטיפול עצמו כולל דיקור סיני המסייע באיזון הגוף; צמחי מרפא המחזירים לחות וחיוניות לעור הנגוע; המלצות לתזונה נכונה; ומשחות על בסיס טבעי לטיפול בעור.

"כחודשיים לאחר תחילת הטיפול אני מרגישה שינוי עצום במחלה (…) היא נסוגה ממרבית האזורים בגוף והיכן שיש לה עוד זכר, הוא זכר קל בלבד. הפסקתי את השימוש בתכשירים הרפואיים (המבוססים על סטרואידים) וכיום אני משתמשת בתכשירים טבעיים בלבד (…). אני נינוחה יותר, רגועה, מאושרת ומרגישה כאילו משהו בתוכי נפתח והשתחרר״.

הטיפול ברפואה הסינית – להבין את הגורמים להתפרצות המחלה

"בתנו אובחנה לפני כשנתיים עם מחלת פסוריאזיס. הגענו אליך אחרי מספר לא מבוטל של טיפולים רפואיים קונבנציונאליים, שממש לא הועילו, ורק הגבירו את חוסר האונים שלנו".

כך כתבה לי אמא שהגיעה אלי עם בתה ב-2010.

"בעלי רופא, ובמשפחתנו מאז ומעולם דבקנו ברפואה המערבית. אני מודה שהגענו אליך סקפטיים, אבל היינו כל כך מיואשים שהסכמנו לנסות, וטוב שכך. בטווח של חצי שנה, הפסוריאזיס נעלם, והטיפול עצמו כלל חומרים טבעיים ומחזקים, שגם זה חשוב ומרגיע. מאחלים לך כל טוב והרבה תודה, אפרת״.

אין עוררין על כך שמחלת הפסוריאזיס מסווגת כמחלה אוטו-אימונית, כלומר מחלה בה מערכת החיסון שוגה בזיהוי, ובמקרה של מחלה זו גורמת לייצור נרחב למדי של תאים. התאים העודפים מצטברים, וכך נוצרים הקשקשים ושכבות העור האופייניות למחלה. כשמדובר במחלה אוטו-אימונית, הפתרון של הרפואה הקונבנציונאלית הוא להחליש את הגורם התוקף, כלומר את מערכת החיסון, ובכך לדכא את המחלה.

בטווח הקצר במצבים חריפים הטיפול מהיר ויעיל יותר מזה של הרפואה המשלימה, אך לטווח הארוך ישנן תופעות לוואי ופעמים רבות הנגעים חוזרים עם הפסקת הטיפול במשחות. מכיוון שפסוריאזיס הינה מחלה כרונית הנשארת בגוף לאורך שנים (עם גלים של הקלה והחמרה), ישנה בעיה עם הטיפול במשחות אלה לאורך זמן. לעומת זאת, שילוב של טיפול פוטו דינמי דוגמת חשיפה מבוקרת לשמש בים המלח מומלץ לשילוב במקרים הקשים.

הרפואה הסינית מבקשת להבין מה גרם למחלה ולטפל במחולל שלה. זו דוגמא מובהקת להבדלי התפיסה בין שתי אסכולות שונות. לפי הרפואה הסינית, התפרצות פסוריאזיס יכולה להיות ביטוי גופני ללחץ נפשי, תוצאה של תזונה לקויה, תפקוד לקוי של מערכת פנימית, נטילת תרופות ועוד. כדי לרפא, יש להבין מדוע פרצה המחלה.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם