כיצד להתמודד עם סבוריאה בקרקפת במזג אוויר קר

החורף הקרב מביא אתו מזג אוויר קר שאינו עושה חסד עם העור שלנו. הקור מייבש וסודק את העור ונדרשת שגרת טיפוח מיוחדת כדי לצלוח בשלום את הטמפרטורות הנמוכות. אולם עבור חולי סבוריאה, האתגר הזה משמעותי הרבה יותר. סבוריאה מאופיינת בגירוי הנגרם מקילוף יתר של העור והקור הגורם ליובש מעצים את התופעות הללו. במאמר זה נתמקד באסטרטגיות יעילות לניהול וטיפול סבוריאה בחורף.

סבוריאה בקרקפת

סבוריאה במזג אוויר קר

סבוריאה היא מחלת עור כרונית ודלקתית הפוגעת בעיקר באזורים עשירים בבלוטות שומן, כגון הקרקפת. מצב זה מאופיין באדמומיות, גירוד והתקלפות של העור. בחורף, מזג האוויר קר, העור נוטה לאבד לחות מהר יותר והתסמינים הללו עלולים להחמיר. יש מספר דברים שכדאי לעשות בחורף:

שגרת ניקוי מומלצת לקרקפת

סבוריאה בקרקפת מאופיינת בעור שמן ומתקלף וחשוב להקפיד על שגרת ניקוי שגרת ניקוי קבועה ועדינה כדי להקל על התסמינים, להפחית דלקות ולשמור על קרקפת בריאה. כאשר מתמודדים עם סבוריאה בקרקפת תסמינים יש לבחור שמפו המעניק לחות לעור הקרקפת. לדוגמא, שמפו עם צמחי מרפא אנטי דלקתיים ואנטי פיטריאתיים יסייע בהפחתת קשקשים ובשליטה על תסמיני הסבוריאה.

חשוב להשתמש בתכשירים לשיער עדינים והיפואלרגניים כדי להתמודד עם רגישות העור. כמו-כן, להקפיד ללחח את העור בתכשירים דלי-שומן כדי להפחית את הופעת הקשקשת והגרד. אפשר להשתמש בשמנים מרגיעים כדי לאזן את העור ולהרגיע את הקרקפת. לדוגמא, שמן עץ התה ושמן קלנדולה.

מוצרים שיש להימנע משימוש בהם הם כאלו המכילים מרכיבים אשר עלולים להחמיר את התסמינים, בעיקר בחורף. לדוגמא, שמפו עם סולפטים קשים, ניחוחות מוגזמים וסיליקונים כבדים אשר עלולים להגביר את הגירוי ואת הופעת הקשקשים.
תדירות החפיפה המומלצת תלויה בחומרת הסימפטומים. בעיקרון, מומלץ לחפוף לפחות 3 פעמים בשבוע עם שמפו מיוחד.

הזנת לחות לקרקפת

במזג אוויר קר, שליטה על תסמיני הסבוריאה טמונה בשמירה על לחות הקרקפת. מומלץ לבחור במרכך קליל המעניק לחות לעור ומיועד לקרקפת רגישה. מרכיבי לחות שכדאי לחפש במרכך המתאים לסבוריאה הם פרו-ויטמין B, חלבון חיטה, תמציות צמחים אנטי דלקתיות שניתן להשאיר על השיער מבלי לגרות את העור.

בנוסף לשימוש בשמפו ומרכך כדאי להשתמש גם במסכות לחות ולשלבן בשגרת הטיפוח פעם או פעמיים בשבוע. מומלץ לבחור במסכות המכילות מרכיבים כמו חמאת שיאה, שמן ארגן וחומצה היאלרונית כדי לספק הזנה עמוקה לעור. , תמציות יערה וקמומיל, שמן אבולפיחה, שמן קוקוס וויטמין E ירגיעו את העור ויוסיפו לו לחות. שמנים מיוחדים עם צמחים נוגדי דלקת גם ישפרו את מצב הקרקפת.

מקלחת במים פושרים

כשצינת החורף מורגשת ביתר שאת, הפיתוי להתפנק במקלחת חמה הוא כמעט בלתי נשלט. אבל עבור אנשים המתמודדים עם סבוריאה, כדאי מאוד להימנע מכך ולהעדיף מקלחת במים פושרים. פחות נעים אבל הרבה יותר מועיל.
מים חמים מסירים את שכבת השומן הטבעית של העור וגורמים ליובש מוגבר, שממילא קיים בגלל הקור השורר בחורף. מים חמים גם עלולים לגרות את הקרקפת ולגרום לאדמומיות ודלקת. מים פושרים עדינים יותר וממזערים את החמרת התסמינים.

שימוש ברכיבים אנטי דלקתיים

שילוב רכיבים אנטי דלקתיים בשגרת התזונה יכול לספק הקלה מגירוי וגירוד הנובעים מסבוריאה בחורף. ביום חורף קר אין כמו שתיית תה חם או חליטת צמחים. מוסיפים  להם מרכיבים טבעיים נוגדי דלקת ומרוויחים פעמיים, פינוק ובריאות.

  • שמן עץ התה – ידוע בזכות תכונותיו האנטי-בקטריאליות החזקות ויכול להקל על הגירוד ולהפחית דלקת בעור. ניתן להוסיף כמה טיפות של שמן עץ התה למשקה חם, לשמפו או לדלל אותו בשמן נשא כגון חוחובה או קוקוס.
  • קמומיל – צמח הידוע בתכונות האנטי דלקתיות והמרגיעות שלו. עוזר בהקלה על הגירוי, אדמומיות וגירוד בקרקפת. אפשר לחלוט תה קמומיל ולשתות או להוסיפו כשטיפה סופית לאחר חפיפת השיער. ניתן למצוא גם שמפו קמומיל ולהשתמש בו באופן קבוע.
  • קלנדולה – מופק מפרח ציפורני חתול ובעל תכונות ריפוי אנטי דלקתיות. מסייע בהרגעת עור מגורה ומקדם את הבריאות הכללית של הקרקפת.
  • תה נענע חריפה – בעל תכונות מצננות ואני דלקתיות התורמות להרגעת הקרקפת ולתחושת רעננות נעימה.
  • צמחי מרפא סיניים בעלי השפעה אנטי דלקתית ומזינה לעור משולבים הן בלקיחה פנימית [לאחר אבחון של מטפל ברפואה סינית בשתייה והן בקרמים ושמפויים טבעיים.

לסיכום, טיפוח עור הקרקפת במזג אוויר קר דורש גישה מושכלת וניהול נכון של שגרת הטיפוח והטיפול. שמירה על רוטינת ניקוי עדינה, לחות ושילוב של מרכיבים נוגדי דלקת, הם המפתח להתמודדות עם האתגר. חפיפה עם תכשירים מתאימים, ללא סולפט וחומרי ריח למניעת יובש מוגזם ושימוש במסכות, מרככים ושמפו מלחחים ומרגיעים. שילוב כל אלו עם מרכיבים אנטי דלקתיים כגון שמן עץ התה, קמומיל וקלנדולה ממלאים תפקיד מרכזי בהרגעת העור, הקטנת הקשקשת וצמצום הגירוי והגירוד. על-ידי אימוץ שיטות אלו ניתן לשלוט בהופעת התסמינים ולטפל ביעילות בסבוריאה גם במזג אוויר קר ויבש, להפחית את ההשפעה של מזג אוויר חורפי ולטפח קרקפת בריאה.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם