מדריך ועצות שימושיות להקלה בתסמיני הסבוריאה

דוד פרלה

סבוריאה דרמטיטיס היא דלקת עור כרונית הנוצרת מהפרשת חלב מוגברת, המגרה את העור ומלווה באדמומיות, יובש וקשקשת באזור צידי האף, לחיים, קפלי החיוך, המצח ופעמים רבות גם בקרקפת או בפנים.

במסגרת תסמיני המחלה, יכול להופיע לפעמים בקע בעור, מסביב לפצע, אשר נמצא באזור קפלי האף ומאחורי האוזניים. בחלק מהמקרים תיתכן גם שמנוניות של העור (עור מבריק יותר) ופתחי זקיקי השיער מורחבים.

גורמים מרכזיים לסבוריאה – על פי הרפואה הסינית

חום בריאות ובקיבה, שגורם להצטברות חום ורעילות בעור (במיוחד במרידיאן הקיבה המגיע לפנים) ולתהליך הדלקתי בבלוטות החלב המתבטא באדמומיות של העור.

חום ולחות שהצטברו במערכת העיכול (פעמים רבות מתזונה לקויה) ומעודדים שמנוניות יתר בעור (בסבוריאה שומנית), גרד, תהליכים דלקתיים והתפתחות של תהליכים פטרייתיים (דוגמת פיטוספרום אובלה – פטריה דומיננטית בסבוריאה).

הטיפול בסבוריאה באמצעות הרפואה הסינית, בעזרת צמחי מרפא, דיקור (שאינו כואב ומותאם על פי גיל) ושינוי תזונתי, מצליח במרבית המקרים להביא לנסיגה של המחלה, ירידה בדלקתיות ובפריחה ושיפור מראה העור.

עצות שימושיות לשיפור והקלה משמעותית במצב העור

ניקוי העור ושימונו – חשוב גם לבעלי עור שומני או מעורב להשתמש בסבון היפו אלרגני (כדי לא ליצור גירוי יתר לעור) או במי פנים לעור עדין. יש להמעיט בשימוש באפטר שייב או בבשמים חזקים שיכולים ליצור גירוי. שימון העור והוספת לחות בקרמים המיועדים לסבוריאה, באזורי הנגעים, יעזרו לריכוך העור, ניקוי הקשקשת ושיפור מצב העור באזורים הסבוריאים.

סבוריאה בקרקפת – מומלץ לחפוף לעיתים קרובות עם שמפו נגד קשקשים. במידה והיובש רב, כדאי גם להוסיף תחליבי לחות לקרקפת. להמשך קריאה >>

הורדת מתח נפשי – ידוע כגורם להתפרצויות והחמרה במחלה. מומלץ להרבות בפעילות גופנית אירובית, וגם בפעילות מרגיעה כגון- טאי צ'י ויוגה. מומלץ להשתמש בתכשירים קוסמטיים של OIL FREE.

הימנעות מגרד – כדאי להימנע מגרד, מאחר והגרד מביא לפציעתו של העור. שימוש נכון בקרמים של לחות יפחיתו את תחושת הגרד.

תזונה – לתזונה השפעה ישירה על מצב העור על פי הרפואה הסינית.

  • מומלץ להימנע מאוכל חריף, מטוגן, או כל משקה אלכוהולי (יין, בירה ומשקאות חריפים) וקפאין – כל אלו מחממים על פי התזונה הסינית ומאיצים את התהליך הדלקתי.
  • להמעיט בצריכת סוכר לבן, קמח לבן, משקאות ממותקים, בשרים עתירי שומן (כמו בשר כבש), חלב ומוצרי חלב רווי שומן (גבינה צהובה וגבינות שמנות), פיצוחים, מטוגנים, ממתקים ושוקולד.
  • מומלץ לאכול סיבים תזונתיים ודגנים מלאים כגון אורז מלא חום, חיטה מלאה, להרבות באכילת ירקות ירוקים ובשתיה מרובה של מים.

תוספי תזונה – בהתייעצות עם המטפל

  • הרכבי צמחים סיניים הניתנים לאחר אבחון ומותאמים באופן אישי למצב העור של המטופל – מאוד יעילים בסבוריאה.
  • פרוביוטיקה – חיידקי מעיים ידידותיים העוזרים לווסת את אוכלוסית הקנדידה במעיים ולשפר בכך את היכולת להלחם במרכיב הפטרייתי הקיים בסבוריאה.
  • ביוטין – מחסור בביוטין (אחד מויטמיני ה B) נפוץ בסבוריאה.
  • אומגה 3 – חומצות שומן לא רוויות, בעלת פעילות אנטי דלקתית ופעילות מרגיעה לעור.
  • ביוכורכומין – בעל פעילות אנטי דלקתית.

דוד פרלה הינו מטפל מומחה בעל ניסיון רב שנים בטיפול טבעי בסבוריאה דרמטיטיס, ומטפל במחלה באחוזי הצלחה גבוהים מאוד. למידע נוסף בנוגע לאפשרויות הטיפול בסבוריאה, צרו קשר.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם