שיטות להצערת עור הפנים: פילינג, הזרקות ומתיחת פנים

דוד פרלה

כולם מציעים לכן שיטות להצערת עור הפנים בדרכים שונות: החל מגלי רדיו, דרך שימוש בלייזר ועד לניתוחים אסתטיים. למרות שרוב ההמלצות האלו לא הגיעו מהשמיים ואכן יש להן בסיס מדעי, חשוב לדעת אילו טיפולים מתאימים לכל אחת ואילו יצעירו באמת את עור הפנים מבלי לפגוע במראה הטבעי שלו. בכל מקרה, כיום בניגוד לעבר, מרבית השיטות המוצעות מביאות לתוצאות טובות יותר בלי הצורך בתקופות החלמה ארוכות.

פילינג כימי

פילינג כימי הוא אחד הטיפולים הוותיקים ביותר בתחום והוא נחלק לשלושה סוגים: קל, בינוני ועמוק. בעוד פילינג קל ניתן לעשות אצל קוסמטיקאית ואפילו בבית, את הפילינג הבינוני והעמוק מבצעים אצל רופא עור. כל סוגי הפילינג הכימי מבוצעים באמצעות חומצה תלת כלורית בריכוזים שונים ואת העמוק ניתן לבצע גם באמצעות חומצת פנול. הפילינג גורם למעשה לכוויה על עור הפנים ולאחר מכן להתקלפות העור והופעתו של עור חדש שהוא חלק יותר ובעל פחות קמטים.

חשוב לדעת שבעוד ההחלמה מפילינג קל ובינוני היא קלה יחסית ולאחר מספר ימים העור מתקלף מעצמו, פילינג עמוק הוא כבר טיפול הרבה יותר פולשני ולכן הוא מתבצע בהרדמה מקומית והמטופל נשאר להשגחה בבית החולים. העור עצמו נעטף בתחבושת על מנת למנוע ממנו פגיעות וזיהומים ורק לאחר מספר ימים ניתן להסיר את התחבושת ולמרוח על הפנים אבקה לספיגת הנוזלים. תהליך הקילוף עצמו יכול להימשך גם מספר חודשים במהלכם העור עדיין רגיש ואדמדם.

פילינג באמצעות גלי רדיו או לייזר

טיפול בגלי רדיו או בלייזר מתאים בעיקר לפגמים קלים בעור כמו קמטוטים ולכן לו תועלת במקרים קשים או כתמים עמוקים (בגיל מתקדם) ובהסרת כתמי פיגמנטציה. כמו כן, הוא אינו מתאים לנשים מיניקות או נשים בהיריון מכיוון שבתקופה זו, הגוף עובר שינויים הורמונליים רבים. טיפולים אלו פועלים באמצעות חימום העור או קילוף קל שלו בעוצמות שונות, כאשר הלייזר מתאים למקרים מעט יותר מורכבים מאלו שניתנים לטיפול על ידי גלי הרדיו (אשר משמשים בעיקר לקילוף שטחי במקומות רגישים כמו למשל מסביב לפה).

שני הטיפולים אינם גורמים לתופעות לוואי ולכן אין צורך בחבישת תחבושות או מניעה מחשיפה לשמש, וברוב המקרים מדובר באדמומיות או נפיחות קלים שעוברים מעצמם תוך שניים שלושה ימים.

הזרקות ומילויים

הזרקות ומילויים, במיוחד אלו המערבים את חומר המילוי בוטוקס זכו בשנים האחרונות ליחסי ציבור גרועים למרות שחלק גדול מן המיתוסים לגביהם פשוט לא נכונים:

ראשית, הזרקת חומרים שונים כגון בוטוקס אינה מסוכנת כל עוד מקפידים על הזרקת הכמויות הנכונות שאינן פוגעות בגוף, כאשר לכל אזור בפנים יש את החומר המתאים לו (למשל, חומצה היאלורונית מתאימה בעיקר לחלק התחתון של הפנים). לעומת זאת, דווקא שימוש בחומרי מילוי קבועים שלכאורה ניתן לטפל בהם באופן מהיר יותר, עלולים להתנקם בנו בגיל מבוגר יותר בשל השינויים הטבעיים העוברים על עור הפנים.

שנית, לא כל אחד יכול לבצע את הטיפול וכדאי להיות מטופלים אצל רופא עור מומחה או כירורג. כמו כן, טיפולים אלו הם בסופו של דבר מוגבלים ולכן לא ניתן להגיע למראה מושלם, אלא יש להתייעץ עם הרופא עצמו מהו הטיפול הטוב ביותר שלא יגרום יותר נזק מאשר תועלת.

שיטות טבעיות להצערת העור – שניתן לטפל באמצעותן בכל בית

ישנן לא מעט שיטות טבעיות שניתן להשתמש בהן בחיי היום יום על מנת להאט את הזדקנות עור הפנים ויצירתם של כתמים חדשים. שיטות אלו מצמצמות את השפעתם המזיקה של הרדיקלים החופשיים ומספקים לעור את הוויטמינים החיוניים לו. למשל :

  • שימוש במסכת פנים טבעית מיוגורט יווני, מלפפון ועלי מנטה (יש לשים במקרר). ישנה גם גרסה מעט שונה העשויה מבננה, כפית מיץ תפוזים וכפית יוגורט
  • שימוש בקרם פנים טבעי (ככל הניתן) הכולל את המינרל סלניום ותרכובות נחושת
  • עיסוי עדין של הפנים באמצעות שמן קוקוס ושמן זית
  • נטילת תוסף תזונה ויטמין C אשר נלחם בפגעי השמש ושינויי גוון העור
  • ניקוי רעלים באמצעות מיצים הכוללים פירות וירקות, לשם זאת לא צריך לצאת לסדנאות או ימי ניקוי מרוכזים, וניתן להסתפק במיצים המכינים בבית.

ניתוח אסתטי: ניתוח מתיחת פנים

למעשה מדובר כאן בניתוח מתיחת פנים וצוואר אשר מיועד למקרים בהם הצניחה של העור בפנים, כמו גם של רקמת העור העמוקה היא רבה יותר ולכן טיפולים כפי שהוזכרו עד כה אינם מספקים את הפתרון האופטימאלי. במהלך הניתוח מהודקת הרקמה העמוקה הזו מחדש ולכן חל שיפור ניכר במראה הלחי, קו הלסת וקמטי האף – שפה.

גם באזור הצוואר, הזווית שבין הצוואר לסנטר מעוצבת מחדש ולכן העור שם הופך למתוח יותר ורפוי פחות.

עוד פעולה שמתבצעת באמצעות הניתוח היא הסרת עודפי העור שנוצרים בתהליך הטבעי של הזדקנות הפנים. כמו כן, ייתכן שבמהלך הניתוח ישאב שומן מאזור הבטן והירכיים על מנת להשיב נפח לאזורים כמו עצמות השפתיים או הלחיים ולכן נוצר מראה צעיר וחטוב באזורים אלו.

במהלך השבוע הראשון שלאחר הניתוח מחליפים מספר תחבושות וייתכנו כאבים קלים אשר ניתן להקל עליהם באמצעות משככי כאבים רגילים. לאחר שלושה שבועות האדמומיות והנפיחות בעור נעלמת ואת התוצאות המלאות רואים לאחר שלושה חודשים.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם