מיתוסים לנשירת שיער אצל נשים – מה נכון ומה לא

"את לא אוכלת מספיק בשר", "עשית כבר בדיקות דם אולי חסר לך ברזל?" "אולי זה בעצם בגנים שלך" מי לא שמעה את אחד מהמשפטים האלה לפחות פעם אחת בחייה. אנו כאן כדי לעשות סדר ולהסביר מה מיתוס ומה לא לגבי נשירת שיער ולהציג דרכים להתמודדות עם נשירת שיער אצל נשים.

מחסור באבץ ונשירת שיער

רוב הנשים יחוו בחייהן נשירת שיער במידה כזאת או אחרת כאשר ההגדרה לנשירת שיער אצל נשים היא אובדן זמני של שיער גוף ובעיקר שיער ראש. נשירה רגילה עומדת על בין 50 ל-100 שיערות ביום, לעומת זאת נשירה עודפת יכולה להיות חריפה; אובדן של כ-70% משיער הראש או כרונית כאשר כמות השיער הנושר נעה בין נשירה רגילה לחריפה אך היא איטית וממושכת יותר.

ישנן מספר סיבות עיקריות המובילות לנשירת שיער. כאשר מדובר בנשירת שיער קיצונית הגורמים הם בעיקר הורמונליים כמו למשל נשירת שיער אחרי לידה, הגעה לגיל המעבר (מניפוזה), נטילת תרופות הורמונליות וכיוצא באלה. נשירת שיער פתאומית יכולה לנבוע מגורמים רפואיים כמו למשל תת פעילות של בלוטת התריס.

מיתוסים לנשירת שיער אצל נשים:

כעת נמנה בפניכם את המיתוסים הנפוצים ביותר בשוק מוצרי השיער:

מיתוס הזיעה מרובה– המיתוס אומר כי זיעה מרובה תורמת לחסימת זקיקי השערה דבר הגורם לכך שהיא לא יכולה לצמוח וזה בתורו מוביל לנשירה. במקרה הזה המיתוס לא נכון, אמנם הזעה מוגברת בקרקפת יכולה לגרום לשיער שומני ולא בריא אך אינה גורמת לנשירת שיער.

מיתוס החלקת שיער וצביעת שיער– המיתוס קובע כי שימוש במוצרים כימיים בשיער בין אם חומרי צבע או חומרי החלקה, אינם בריאים לשיער ומשכך גורמים לנשירתו. מיתוס זה גורם לנשים רבות לקנות תכשירים בעשרות ואף מאות שקלים תוך ההבטחה לשיקום פגמי ההחלקה והצבע.  המיתוס נכון! כיוון שההחלקה כלולה להזיק ולשבור את מעטפת הקרטין של השיערה ולגרום לנזק מתמשך.

מיתוס הלחץ נפשי– לפי המיתוס סימפטומים של לחץ נפשי עלולים להוות טריגר לנשירת השיער. המיתוס נכון! סטרס ולחצים עלול להוביל לנשירה ואך להתקרחות לאחר אירועים מלחיצים וטראומטיים.

מיתוס חוסר בוויטמינים או ברזל– אולי המיתוס הנפוץ ביותר לפיו מחסור בוויטמינים או בברזל בבדיקות דם הוא אחד הגורמים המובילים לנשירת שיער, המיתוס נכון! הברזל בגוף הוא חלק מכדוריות הדם האדומות שאחראיות לספק חמצן לגוף וכן גם לשיער, ובכך חוסר בברזל פוגע בשורשי השיערה.

אסיפת השיער לקוקו– לפי המיתוס הזה משיכה של השיער לקוקו גורם לתלישת השיער ולהיחלשותו, המיתוס נכון! מוביל בסופו של דבר לנשירת שיער איטית וממושכת.

לאחר שעשינו סדר והבנו איזה מהמיתוסים נכונים ואילו לא, ישנה חשיבות בהבנת מקור הנשירה והסיבה היא בצורך להתאים את הטיפול הנכון שיוביל לבלימת הנשירה.

דרכי טיפול בנשירת שיער:

ישנן 3 דרכים שהוכחו מחקרית כיעילות ביותר לטיפול בנשירת שיער:

מזותרפיה– מדובר בטכניקת טיפול בעור הקרקפת באמצעות מחטים זעירות היוצרות נקבים קטנים דבר הגורם להמרצת ייצור הקולגן בגוף וליצירת תאי עור החדשים. הקולגן הוא החלבון בגוף האדם שאחראי על צמיחת השיער, הציפורניים ועל הנראות והאלסטיות של העור ולכן הגברת ייצורו בתורה תוביל לצמיחת שיער חדשה בקרקפת.

זה אולי נשמע תהליך מבהיל אבל אל דאגה, מזותרפיה המבוצעת בצורה מקצועית ונכונה אינה כואבת כלל ועיקר ולא משאירה צלקות או פגמים נראים לעין, מדובר במחטים זעירות מאוד בתהליך הדומה מאוד לדיקור. מזותרפיה הוכחה מחקרית כהליך המסייע בצמיחת שיער.

צמחי מרפא– השימוש בצמחי המרפא לא יכול להיות גנרי וצריך להיות מותאם לאדם לאחר אבחון של התזונה שלו, הגורמים לנשירת השיער וכיוצא באלה. צמחי המרפא נמצאים בחוד החנית של הרפואה הסינית כגורם המשפר את צמיחת השיער. צמחי המרפא למעשה מחזירים את האיזון ההורמונלי לגוף משפרים את זרימת הדם ומרגיעים את הנפש.

תזונה- שינוי תזונה יכול להוביל לשיפור ניכר מאוד בצמיחת השיער. ראשית, יש לאבחן מהי התזונה הרגילה של הסובלת מנשירה ביום יום, ואז להתאים תפריט תזונה בו היא תוכל להתמיד כולל נטילת מולטי ויטמינים המכילים קולגן.

 

 

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם