טיפול בדיכאון – הקשר בין הנפש להתפרצות מחלות עור

מאמר אורח

מאמר אורח

מצבי רוח עלולים להשתנות בכל עת, בין אם על ידי מחשבות אישיות שלנו ובין אם הסביבה משפיעה עלינו בצורה מסוימת. איך יודעים שעברנו גבול מסוים וכעת אנו זקוקים לטיפול מקצועי? האם ניתן לאבחן זאת באופן עצמאי? ומה הן דרכי הטיפול הרצויות?

שאלות אלה עלולות להפתיע אתכם ביום בהיר אחד, ובכדי להיות מוכנים לכל תרחיש, רצוי להבין איך מזהים מצבי רוח קיצוניים וגם איזה טיפול בדיכאון הוא המומלץ ביותר. כיום הפרעת הדיכאון הינה שכיחה במיוחד ולכן אנו יכולים למצוא מגוון אפשריות של דרכי טיפול.

מה זה בעצם דיכאון?

דיכאון מוגדר כהפרעה שנגרמת על ידי עצב מתמשך, חוסר חשק בכל הסובב אותנו כגון פעילויות חברתיות, תחביבים ומערכות יחסים. בנוסף רמת מוטיבציה ירודה במיוחד שמנטרלת אותנו באופן מוחלט ובמקרים קיצוניים אף עלולה להוביל למחשבות על מוות.

נורמלי לחלוטין להרגיש עצב או להגיב בתחושות ייאוש כלפי אירועים מסוימים בחיינו. אירועים עלולים לכלול אובדן משרה, סיומה של מערכת יחסים, מוות או פציעה של אדם קרוב אלינו וגם פשוט תגובה עבור לחץ מסוים שקיים בחיינו.

במרבית המקרים, התחושות העצב והייאוש הללו נעלמות כאשר אנו מגיעים להבנה ולקבל שהאירוע אכן קרה ועלינו להתקדם ולחפש דרך חדשה עבורנו, דבר שעלול לקחת המון זמן במקרים מסוימים. אדם אחד מתוך שלושה יחוש בדיכאון במהלך חייו, כמובן בדרגות קושי שונות.

הקשר בין דיכאון ומחלות עור

על פי מחקרים רבים, הופעת הדיכאון בשילוב מחלות עור הינה תופעה שכיחה. הופעתן של מחלות כגון הרפס, פסוריאזיס ואקנה נבדקו ונמצאו כתסמינים אצל אנשים שעברו טיפול בדיכאון ונמצא כי מטופלים דיכאוניים אכן שרויים במצב של לחץ תמידי, דאגות אינסופיות ומחשבות בלתי פוסקות וכתוצאה מכך ישנה התפתחות של מחלות העור השונות.

מה הם התסמינים של דיכאון?

לפני שאנחנו רצים לבקש טיפול בדיכאון הרופא המשפחה שלנו, כדאי לנסות ולפענח מה באמת אנו מרגישים והאם ניתן לפתור זאת בצורה עצמאית וטבעית או שמה עלינו לקבל טיפול פסיכולוגי ותרופתי. התסמינים נחלקים לשניים:

  1. סימפטומים פסיכולוגיים
  • תחושת אומללות, בדרך כלל תחושה זאת מופיעה למשך מרבית שעות היום אך עלולה להשתנות בנוגע לתדירות. בכל אופן, התחושה הזאת מלווה אותנו במשך שבועות.
  • חוסר עניין בפעילויות רגילות ונורמטיביות שאנו מבצעים בדרך כלל.
  • חוסר ריכוז שמוביל לאי יכולת בפתירת בעיות ומילוי משימות יומיות פשוטות. בנוסף, חוסר יכולת לקבל החלטות או לתכנן תכניות.
  • מחשבות חוזרות ובלתי פוסקות על עצם היותך אדם לא ראוי, חסר כל יכולות ותרומה לחברה.
  1. סימפטומים פיזיים
  • חוסר תיאבון ואיבוד משקל באופן דרסטי.
  • חוסר באנרגיה גם אם לא בוצעה אף פעילות פיזית.
  • חוסר בשינה למרות הרגשת עייפות כבדה. בדרך כלל שינה מסוג זה אינה מספקת ולרוב מתעוררים לאחר כמה שעות בודדות בלבד. תופעה הפוכה יכולה להיות עודף שינה.
  • יכולת דיבור איטית, ביצוע פעולות באופן איטי.

כל הגורמים הללו מעידים על תופעת הדיכאון. במידה וזיהיתם את חלקן הגדול של התופעות, עליכם לגשת לרופא המשפחה ולהבין במה כרוך טיפול בדיכאון. כאשר מטפלים בשני המישורים הללו, הפיזי והפסיכולוגי, לרוב תיאלצו להיפגש עם הפסיכיאטר פעם אחת בשבוע ומעבר לכך תקבלו טיפול תרופתי בכדי לאזן את התגובות הכימיות בגוף.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם