הקשר בין דיקור סיני ושיפור תסמיני אטופיק דרמטיטיס

ניסוי אקראי מבוקר בדק האם דיקור סיני עשוי לשפר את הסימפטומים בקרב חולי אטופיק דרמטיטיס – כדאי שתקראו את מסקנות הניסוי.

קצת על אטופיק דרמטיטיס

מדובר במחלת עור דלקתית, הקרויה גם אסטמה של העור. זוהי מחלה אוטואימונית ושמה נקשר לאסטמה בשל השכיחות הרבה של חולי אטופיק דרמטיטיס ללקות גם במחלה אלרגית, אחת, או יותר, למשל, קדחת השחת (נזלת אלרגית), אסטמה, דלקת עיניים, אלרגיה לסוגי מזון מסוימים ועוד.

אטופיק דרמטיטיס היא מחלה נפוצה בעיקר בקרב משפחות שיש בהן היסטוריה משפחתית במחלות אלרגיות.

לפניכם סקירת ניסוי אקראי מבוקר שבדק את יכולת הדיקור הסיני לשפר את הסימפטומים בקרב החולים באטופיק דרמטיטיס קלה עד בינונית:

מטרות הניסוי:

להעריך את כדאיותו של מחקר סופי שיחקור את השפעות האקופונטורה (דיקור) על תסמיני אטופיק דרמטיטיס, כולל גירוד.

התוכנית:

ניסוי אקראי מבוקר בשלושה קבוצות, לתקופת ניסוי של 4 שבועות ומעקב של 4 שבועות.

מהלך הניסוי:

שלושים נחקרים חולקו לשלוש קבוצות שיטופלו בדיקור סיני:

קבוצה 1 תטופל בדיקור שלוש פעמים בשבוע, במשך ארבעה שבועות.

קבוצה 2 תטופל בדיקור פעמיים בשבוע, במשך ארבעה שבועות.

קבוצה 3 תטופל בדיקור פלסיבו, פעמיים בשבוע, במשך ארבעה שבועות.

חלוקת הקבוצות בוצעה ביחס של 1:1:1.

סולמות מדידה בניסוי:

בניסוי קבעו החוקרים את הסולם החזותי בהקשר של גירוד ונדודי שינה לאטופיק דרמטיטיס, אזור האקזמה ודרגת החומרה שלה, תיאור המטופל את מדדי האקזמה והשפעתה על איכות חייו. מדד השוואת מדד הבסיס בוצע על פי הסימפטום הכללי.

תוצאות:

המדדים של נדודי השינה והגירוד השתפרו משמעותית בקרב קבוצת דיקור 1 ו-2, וללא הבדלים משמעותיים ביניהם. שיפורים ניכרים נוספים היו בתחושת הרוגע ובעיכול.

טיפול טבעי מסייע להקלה מיידית

הרפואה הסינית שוב מוכיחה את עצמה. היא מעמידה לרשות המטופל, בנוסף לטיפול המערבי, טיפול המבוסס על עקרונות טבעיים מהרפואה הסינית, ובראשם הדיקור הסיני שמתמקד באזור הבעייתי, משפר את המצב ומרגיע אותו, ובטווח הרחוק אף מחזיר את הגוף לאיזון ותורם לשיפור איכות החיים ותפקוד תקין. הטיפול ניתן לאחר אבחון מקיף של המטופל והתאמת הטיפול המתאים ספציפית לו.

בנוסף לטיפול בדיקור, ישנן שיטות טבעיות נוספות שעשויות לסייע בשיפור תסמיני המחלה, כגון: טבילה באמבט במקום רחצה במקלחת, ניגוב באמצעות ספיגה במקום שפשוף, שימוש בביגוד מכותנה ולא מסוגי בד אחרים, שימוש בקרם לחות מזין וכדומה.

כאמור, לעיתים הטיפול הטבעי ישולב כטיפול תומך עם הטיפול המערבי המציע טיפולים באמצעות משחות סטרודיאליות, ואנטיביוטיות, או, במקרים קשים יותר, תרופות אנטיהיסטמיניות, טיפול אנטיביוטי פומי ובמקרים בהם יש החמרה קשה, טיפול באמצעות פוטותרפיה – קרינת אור באורכי גל ספציפיים, ו/או תרופות מסוג פרדינזון או ציקלוספורין, הניתנות לשימוש מוגבל ובפיקוח ומעקב של רופא עור.

לקריאת המחקר המלא באתר Pubmed לחצו כאן

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם