איך למנוע התקרחות אצל נשים?

אף שנהוג לשייך את תופעת ההתקרחות בעיקר לגברים, התופעה שכיחה גם אצל נשים וכ-40% מהן סובלות מנשירת שיער מוגברת. מהן הסיבות להתקרחות אצל נשים וכיצד ניתן לטפל בהן. את כל התשובות תוכלו לקבל במאמר שלפניכם.

מחסור באבץ ונשירת שיער

מה ההבדל בין נשירת שיער להתקרחות?

נשירת שיער היא תהליך טבעי וזמני. זאת אומרת, השיער חוזר לצמוח. כאשר זקיק השיער בריאים ואין בעיות בריאותיות כלשהו, השיער נושר בקצב של 40-100 שערות ביום. כאשר יש שיבושים בבריאות הכללית או גורמים המשפיעים באופן ישיר על זקיקי השערה, תתרחש נשירה מוגברת הגורמת למראה שיער דליל.

הגורמים השכיחים ביותר לנשירת שיער הם מתח נפשי חריג, שינויים הורמונליים ולידה, שינויים קיצוניים בתזונה, מחסור בברזל ונטילת תרופות מסוימות. אלו מצבים של חוסר איזון הגורמים לנשירת שיער מוגברת מהרגיל.

התקרחות היא תהליך בו השיער נושר לצמיתות. תהליך ההתקרחות גם הוא תהליך הדרגתי המתחיל בדילול השיער, עד להיווצרות של התקרחות מוחלטת באזורים שונים על-גבי הקרקפת.

כאשר נוצרת קרחת, זקיקי השערה באזור הקירח מפסיקים לצמוח. במקרה כזה טיפול נגד נשירה יהיה לא אפקטיבי.

מחלת אלופציה אראטה – נשירה פתאומית של שיער

מחלת אלופציה אראטה היא מקרה ספציפי של התקרחות הנקרא גם התקרחות מוקדית והיא נדירה יחסית. המחלה פורצת בפתאומיות ומתבטאת בהופעה של אזורי קרחת עגולים. אזורי ההתקרחות יכולים להופיע במקומות שונים בגוף, אך הם נמצאים בעיקר באזור הקרקפת והפנים.

המחלה אינה מסוכנת, אך מהווה הפרעה אסתטית קשה לסובלים ממנה. במקרים נדירים יש קשר בין מחלות פנימיות לבין אלופציה אראטה, לכן יש לערוך בדיקות דם לאחר האבחון שמדובר באלופציה אראטה.

אלופציה אראטה היא סוג של מחלה אוטואימונית בה התאים של  מערכת החיסון, לימפוציטים ותאים אחרים, תוקפים את זקיק השערה וגורמים כך לנשירת השערות.

אצל רוב האנשים השיער באיזשהו שלב חוזר לצמוח בצורה ספונטנית . לעיתים זה לוקח זמן ובאמצעות טיפול מחישים את הצמיחה. לדוגמא, על ידי מריחה מקומית של סטרואידים על אזור ההתקרחות או הזרקה בו על ידי הרופא עור המטפל.

גם מינוקסידיל, משחה המיועדת להתקרחות גנטית, יכולה להאיץ את התאוששות צמיחת השיער באזור ההתקרחות. יש למרוח את המשחה לפי הוראות הרופא המטפל.

מהן הסיבות להתקרחות אצל נשים

  • לחץ גופני ונפשי – ידוע שלחץ ומתח עלולים להיות הרסניים לגוף. זהו גם אחד הגורמים למצבי התקרחות אצל נשים. לשיער יש מחזוריות צמיחה קבועה. צמיחה, מנוחה ונשירה. אולם כאשר הגוף או הנפש חווים טראומה כלשהי, היא עלולה לשבש את התהליך ולהאיץ את שלב הנשירה. נשירת שיער יכולה להתרחש אפילו חצי שנה לאחר אירוע טראומתי, פיזי או נפשי.
  • תופעות לוואי של תרופות – תרופות נועדו לטפל בבעיות ספציפיות, אך ידוע שהן גם יוצרות תופעות לוואי במקומות אחרים בגוף. תרופות העלולות לגרום לנשירת השיער הן תרופות נגד דיכאון, תרופות לבעיות לב, סרטן, דלקת מפרקים ולחץ דם גבוה.
  • שינויים הורמונליים – תנודות הורמונליות, למשל לאחר לידה הן אחת מהסיבות הנפוצות לבעיית נשירת שיער נשים.
  • מחסור בוויטמינים –קרחות אצל נשים הוא הרבה פעמים סימפטום של מחסור בוויטמינים ובערכים תזונתיים שונים, בעיקר מחסור בברזל. אך גם מחסור בוויטמין 12B או באחד מוויטמיני ה-B האחרים ובאבץ המגביר את ייצור הקרטין ממנו עשויה השערה, בוויטמין D אשר נמצא קשר בין רמות נמוכות שלו בגוף לבין נשירת שיער, בסיליקה המשתתפת בתהליך יצירת השיער ובביוטין החיוני לייצור חומצות שומן ואמינו, עלול להתבטא בנשירת שיער מוגברת.
  • החלקת שיער – משיכת יתר של השיער ושימוש בכימיקלים ובחום עלולים גם ליצור התקרחות אצל נשים.

כיצד לטפל ולשמור על צפיפות שיער?

עשו בדיקת דם, קחו תוספי תזונה וויטמינים והקפידו על תזונה נכונה עשירה בברזל, באבץ ומגנזיום.

טיפול טבעי בנשירת שיער אצל נשים במרפאה של דוד פרלה. הטיפול  משלב דיקור, תזונה נכונה, צמחי מרפא וטיפולי מזותרפיה. שילוב של רולר וסרום טבעי מזינים את הקרקפת, מחזקים את שורשי השערה, עוצרים את הנשירה ומביאים לצמיחת שיער מחודשת.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם