טיפים ועצות שימושיות: איך למנוע נשירת שיער אצל נשים?

שיער דליל ונשירת שיער הם אינם מצבים נעימים לגברים ונשים כאחד. כשמדובר במין הנשי, הדבר פוגע אף יותר בנראות, בביטחון העצמי ובאופן כללי בתחושת השלמות העצמית בחיי היום יום. אך תנו לנו לספר לכם כי במרבית המקרים לא מדובר בנקודת אל חזור, ויש דרכים להתמודד עם המצב. אז מה עושים? איך מתמודדים עם נשירת שיער נשים? ויותר חשוב מהכל, איך אפשר למנוע את זה מראש? את כל זאת ועוד תוכלו לגלות ממש עכשיו!

מה זה אומר נשירת שיער ומה עלול לגרום לזה?

נשירת שיער נשים היא מצב שאף אחת לא רוצה להגיע אליו מסיבות רבות, ולכן חשוב להעלות את המודעות לדרכי המניעה הטיפול השונים הקיימים. אבל רגע, מה זה בכלל נשירת שיער, ואיך אני יכולה לדעת שאני לא גורמת למצב כזה? ובכן נשירת שיער על פי ההגדרה היא מצב שבו אנו מאבדים למעלה מ 100 שערות ביום, וכך לאט לאט ההשלכות הופכות לבולטות יותר ויותר. בין הגורמים השונים לנשירה ואיבוד של שיער הראש, תוכלו למצוא תזונה לקויה, שימוש במוצרי טיפוח והיגיינה לא מתאימים, ביצוע טיפולים כימיים שהורסים את השיער ואת שורש השערה, חוסר בויטמינים מסוימים, שינויים הורמונליים מצבי מתח וחרדה ממושכים ועוד. אז איך אפשר למנוע את הנשירה ולדאוג שהגורמים האלו לא יופיע? את זה נבין ממש עכשיו.

מניעת נשירת שיער – כך תעשו את זה

כעת, לאחר שהבנו מה זה נשירת שיער וממה זה נגרם, נוכל לפנות למטרה העיקרית שלשמה התכנסנו והיא כמובן כיצד ניתן למנוע נשירת שיער נשים, ולצמצם את הסיכויים שיקרו השלכות לא נעימות של התופעה. אם כן, לפניכם מספר טיפים שיוכלו לסייע לכן בעניין.

טיפ מספר 1: שינה

אחד הגורמים הבסיסיים ביותר בהקשר של נשירת יער, ובהתאם גם הפשוט ביותר ליישום הוא שעות השינה שלנו. לכמות ואיכות השינה ישנה השפעה ישירה על בריאות השיער ובהתאם גם על התפרצותן של נשירות שיער. על כן, חשוב להקפיד על שינה מספקת ואיכותית.

טיפ מספר 2: תזונה

כמו תחומים אחרים, גם על תחום בריאות השיער משפיעה התזונה שלנו. לכן, חשוב להקפיד על תזונה טובה ומזינה, על סדר בארוחות וכמובן גם על שתיית מים מספקת. כל אלו יסייעו במניעת נשירה, ויחזקו את סיב ושורשי השערה.

חשוב לבצע בדיקת דם לוודא שאין מחסור בברזל או מצבי אנמיה ברקע שמגבירים את נשירת השיער [במיוחד לצמחונים וטבעונים].

טיפ מספר 3: ניקיון

שמירה על ניקיון הקרקפת והשיער מחזקת אותם ומסייעת במניעת נשירה גם כן. ואיך ניתן לנקות את השיער כמו שצריך? ובכן לשם כך תוכלו לנקות באופן תדיר את הקרקפת בזמן מקלחת או באופן פרטני, לעשות שימוש במוצרים טבעיים המזינים את הקרקפת, להשתמש במסכות עיסוי ייעודיות ועוד.

טיפ מספר 4: שמנים עם צמחים לעידוד זרימת דם לזקיקי השיער ורולר לשימוש ביתי

סרום מיוחד [ הניתן במרפאת דוד פרלה  ] לקרקפת המכיל צמחי מרפא לעידוד זרימת הדם לזקיקי השיער

בשילוב רולר המשפר מידי יום את זרימת הדם לקרקפת מעודדים את צמחית השיער.

טיפ מספר 5: טיפול תואם

באופן כללי מומלץ להימנע ככל הניתן מטיפולים כימיים והחלקות שיער שכן אלו מזיקים לקרקפת ולשיער. במקום, יש להתאים את הטיפול הנדרש בהתאם לסוג הקרקפת והשיער שלכם כגון שיער יבש, שיער גלי, שמנוני וכדומה. בהתאם, מומלץ כמובן גם לרכוש את התכשירים הרלוונטיים.לפעמים יש מעורבות של מחלות קרקפת כגון סבוריאה ופסוריאזיס שמקבלות טיפול מיוחד למחלה.

לנשירת שיער אצל נשים קיימות סיבות רבות ומגוונות, הכוללות שינויים הורמונאליים, מתח נפשי וסיבות נוספות. לצד הטיפול הטבעי המשולב – אשר כולל דיקור, צמחי מרפא ותזונה נכונה – ניתן להפחית ואף למנוע את נשירת השיער באמצעות שמירה על תזונה מתאימה וטיפול נכון בשיער. 

הנה כמה טיפים איך למנוע נשירת שיער:

  • בצעו עיסוי לשיפור זרימת הדם לקרקפת – תיפוף עדין עם כריות האצבעות יסייע לזרימת הדם למקום, לחיזוק וצמיחת השיער.
  • שימוש בדרמה רולר – רולר עם מחטים קטנות היוצרות גירוי לקרקפת ומשפרות את זרימת הדם לשורשי השיער.
  • ברפואה הסינית העממית נהוג להשתמש בפרוסת גינג'ר (זנגוויל) לעיסוי הקרקפת, להגברת זרימת הדם ועידוד צמיחת השיער.
  • בחירת מסרק מתאים – מומלץ יותר להשתמש במסרק בעל שיניים רחבות ומברשת רכה שאינה צפופה.
  • מומלץ להפחית את השימוש בפן ורולים חמים. ייבוש השיער איננו מומלץ ועשוי לעודד נשירה.
  • מומלץ להשתמש בשמפו טבעי עם צמחים לחיזוק שורשי השיער המיועד לנשירה.
  • הרגעת הנפש – מצבי מתח ולחץ פוגעים בהזנת הדם לקרקפת, ונשים רבות מדווחות על נשירה מוגברת בתקופות מתח ולחץ. מומלץ לבצע פעילות גופנית לפחות 4 פעמים בשבוע, למשך 45 דקות בכל פעם, ולשלב בסדר היום השבועי פעילויות מרגיעות כמו יוגה, טאי צ׳י, פלדנקרייז, מדיטציה ופעילויות דומות.

ללכת על בטוח: רפואה סינית כמסייעת במניעת נשירת שיער

מעבר לשיטות שהצגנו כעת, ישנה שיטה נוספת שמדברת בעד עצמה ותוצאותיה מוכחות בשטח, והיא הרפואה הסינית. דוד פרלה, עושה שימוש במגוון אמצעים של הרפואה הסינית כגון דיקור סיני המשפיע על  זרימת הדם לקרקפת ומחזיר איזון הורמונאלי לגוף וגם תורם להרגעת הנפש, סרומים שונים אשר מונעים נשירה ומעודדים צמיחת שיער, הנחיות לתזונה נכונה הכוללת ויטמינים ומרכיבים שמסייעים למניעה של נשירה, וכן שימוש בצמחי מרפא המותאמים למטופל-ת באפן אישי לשתייה , מחזקים את השיער ומחזירים את האיזון ההורמונלי לגוף.

כמו כן משולב במרפאה טיפולי מזותראפיה לקרקפת –בטיפול זה נעשה גירוי לזקיקי השיער בעזרת מכשיר מזופן שנחשב ליעיל ובטוח בעידוד צמיחת השיער.הטיפול נעשה אחת לשבועיים.

הטיפול ברפואה הסינית בנשירת שיער יחזיר את האיזון הפנימי וישפר את הזנת הדם לקרקפת, למניעת נשירה ועידוד צמיחת שיער בריאה. לפרטים נוספים ולכל שאלה תוכלו לפנות אלינו באמצעות הטופס המצורף.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם