סבוריאה – תשובות לשאלות נפוצות

דוד פרלה

מה הגורמים לסבוריאה?

סבוריאה היא מחלת עור כרונית, המאופיינת בהפרשה מוגברת מבלוטות החלב ותהליך דלקתי בהם. המחלה מתבטאת באדמומיות, קשקשת ולעיתים גרד ומופיעה בעיקר באזורי הפנים והקרקפת.

לא ידועה סיבה אחת הגורמת למחלה, אך ישנם מספר גורמים המאיצים את יציאת הפריחה:

  • מתח ולחץ נפשי
  • תזונה לא נכונה
  • מזג אוויר – בדרך כלל ישנה החרפה לקראת הסתיו והחורף בגלל היובש.
  • גורם גנטי לעיתים (המחלה מופיעה אצל עוד בני משפחה)
  • חוסר בויטמינים בעיקר B6, B12
  • מרכיב פטרייתי של פטריה הנקראת "פיטוספרום אוולה"
  • המחלה יכולה להופיע גם אצל חולי אקנה ופסוריאזיס

הרפואה הסינית – מכירה בגורמים אלה אך מאבחנת גם מצבי חוסר איזון פנימי פיזיולוגי ונפשי, הגורמות להחרפת המחלה ולהתפרצויות חוזרות.

מצבי חוסר איזון אלו יכולים להתבטא בתסמונות שונות כגון – הצטברות חום ולחות במערכת העיכול, משפיע על העור בצורה של אודם ושומניות יתר, מתח רב הפוגע בזרימה האנרגטית ומאיץ את התהליך הדלקתי, פגיעה בזרימת הדם והזנת העור ועוד.

הטיפול ברפואה סינית מותאם לאבחון, מחזיר את האיזון הפנימי ומטיב את מצב העור.

מתי חולפת מחלת הסבוריאה? ומה אחוזי ההצלחה בטיפול?

סבוריאה היא מחלה כרונית שיכולה להמשך מספר שנים. למחלה מהלך גלי של הטבות והחרפות לסירוגים.

הרפואה הסינית מאוד עוזרת במחלה זו (בין 80-90% הצלחה), ויכולה במרבית המקרים להפחית את שטחי הנגעים בעור ואת הגרד בצורה משמעותית ואף להביא בחלק מהמקרים לנסיגה מוחלטת והעלמות הנגעים לתקופות ממושכות. כמו כן, בגלל ההטבה בעור ניתן במקרים קשים להפחית את השימוש במשחות סטרואידיות ולמנוע בכך תופעות לוואי.

איך מטפלים בסבוריאה באמצעות הרפואה הסינית?

הטיפול כולל ארבעה מרכיבים שכולם חשובים להצלחתו: טיפול בדיקור- אקופונקטורה, טיפול בצמחי מרפא, טיפול במשחות חיצוניות טבעיות ושינוי תזונתי + תוספי מזון.

טיפול בדיקור – קיימות נקודות דיקור בעלות השפעה טובה על העור הן בהורדת הפריחה והן בהורדת הגרד ובעיקר להחזרת האיזון לגוף.

הנקודות מותאמות באופן אישי לאחר אבחון המטופל ברפואה הסינית. המטופל שוכב 20 דקות עם מחטי הדיקור (מחטים חד-פעמיות ללא שום חומר). הטיפול איננו כואב ולמעשה משרה תחושת רוגע על המטופל. ההשפעה הנפשית המרגיע של הדיקור תורמת להורדת מתחים וחרדות ומקלה בכך גם על מצב העור.

במחקר מערבי הוכח כי בזמן הדיקור משוחררים הגוף אנדורפינים – משככי כאב טבעיים של הגוף התורמים לרגיעה. כמו כן, לדיקור השפעה אנטי דלקתית חשובה מאוד למניעה וטיפול בתהליך הדלקתי בסבוריאה.

טיפול בצמחי מרפא – המטופל מקבל תערובת צמחי מרפא אשר הותאמה לו אישית לאחר אבחון ברפואה סינית. צמחי המרפא חשובים ביותר להורדת החום והלחות הפנימיים, והיובש והגרד מהעור. המטפל משנה את הרכב הצמחים מדי פעם בהתאם למצב המטופל.

משחות חיצוניות טבעיות – משחות לפנים, שמפו ותחליב לטיפול בסבוריאה בקרקפת, המשלבות צמחי מרפא סיניים להפחתת התהליך הדלקתי והגרד, בשילוב חומרים טבעיים המזינים את העור ומוסיפים לו לחות, כל אלו יביאו להקלה משמעותית באדמומיות ובקשקשת האופיינית לפריחת הסבוריאה.

שינוי תזונתי – בהתאם לעקרונות התזונה הסינית ולאחר אבחון. התזונה כוללת הפחתה במזונות מחממים, מטוגנים, חריף, אלכוהול וקפאין, והמלצות על מזונות מקררים, בעלי השפעה טובה על העור.

חשוב לציין שברפואה סינית האבחון מבדיל בין סבוריאה יבשה – בה העור יבש אדמומי ומגורה, לבין סבוריאה שומנית בה העור שמנוני אדום ומגורה וקל לראות את פתחי זקיקי השיער. כמובן שהטיפול יהיה שונה בהתאם לאבחון.

האם לתזונה יש השפעה על מצב העור בקרב חולי סבוריאה?

ברפואה סינית קיים קשר הדוק בין מצב מערכת העיכול, האוכל אותו אנו אוכלים ומצבו של העור. התזונה מותאמת למטופל על פי עקרונות התזונה הסינית ולאחר אבחון.

מומלץ לאכול מאכלים המכילים חומצות שומן חיוניות כמו: אבוקדו, טחינה, דגי ים, זרעי צ'יה, אגוזי מלך, קטניות ודגנים מלאים, ולצמצם צריכת שומנים מהחי (גבינות שמנות, מאפים, חמאה, מאכלים מטוגנים ועוד..), מזון מעובד וצבעי מאכל.

האם מתח ולחץ נפשי משפיע על התפתחות הסבוריאה?

כיום ידוע שמתח נפשי מחמיר את המחלה אצל אחוז גבוה מהחולים ויש הטוענים שמתח נפשי הוא הגורם המאיץ (הטריגר) שמביא לעיתים להתפרצויות של המחלה.

הרפואה הסינית רואה בגוף ונפש יחידה אחת בלתי נפרדת, ולכן הטיפול מיועד גם להרגעת הנפש והשבת האיזון הנפשי למטופל. המתח ברפואה הסינית גורם להיתקעות אנרגטית היוצרת תופעות חום המאיצות את התהליך הדלקתי, פתיחת החסימות (על ידי דיקור סיני) מונעת יצירת חום זה ומרגיעה את הנפש.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם