תרופות טבעיות לטיפול באורטיקריה

קצת על המחלה

אורטיקריה היא מחלה שבה מופיעים נגעים אדומים לפתע על העור המלווים בגרד מציק. תסמיני המחלה הם כתמים אדמדמים הבולטים מעל לפני העור, בעלי צורה עגולה או סגלגלה. הם יכולים לגדול, להתחבר אחד עם השני ולעבור ממקום למקום על פני העור. כאשר לוחצים על מרכז הכתם הוא הופך לבן.

האבחון של אורטיקריה מתחלק לאורטיקריה אקוטית – קצרת מועד (עד שישה שבועות מרגע ההופעה), ולאורטיקריה כרונית – (מעל שישה שבועות מרגע ההופעה, שבה בד"כ הסיבות להתפרצות לא ידועות).

הסיבות להתפרצות של אורטיקריה הן מרובות, כמו למשל: מזונות מסוימים שמעוררים את המחלה (מפורטים בהמשך), תרופות, בעלי חיים, אבקנים של צמחים, נשיכות או עקיצות חרקים, מתח וחרדה, התעמלות מוגזמת, הזעת יתר, וירוסים, דלקות, מגע עם כימיקלים, לחץ על העור, גירוד העור, חום וקור קיצוניים.

כיצד היא מטופלת?

מחלת האורטיקריה מטופלת על ידי אנטי היסטמינים, ובמקרים חריפים יש אף צורך בצריכת סטרואידים. ניתן להקל על המצב גם בצורה טבעית (במקביל לטיפול הרפואי).

תרופות ביתיות לטיפול באורטיקריה

כנראה שלא ידעתם, אך מצרכים פשוטים הנמצאים כמעט בכל בית יכולים להקל על תסמיני אורטיקריה ולשפר את איכות החיים שלכם או של בני משפחתכם:

אמבטיית שיבולת שועל – כוס של שיבולת שועל לא מבושלת בתוך מי האמבט יכולה להקל על תחושת הגירוד ועל הכאב. הקפידו על טמפרטורת מים חמימה ולא יותר כיוון שאמבטיה חמה עלולה להחמיר את הגירוד והכאב.

ג'ל או קרם אלוורה – אלוורה עשירה בויטמין E, שהעור זקוק לו כדי להישאר בריא. הרכיבים השונים שבצמח מקלים על הגירוד והעקצוץ שמלווים את המצב.

תוספי תזונה – מחקרים אחדים מצביעים שיש כמה תוספי תזונה שיכולים להקל עליכם, למשל ויטמין B-12, ויטמין D, שמן דגים וקוורצטין. כמו כן, גם פרוביוטיקה מקלה פעמים רבות בהפחתת תגובות אלרגיות של אורטיקריה. יחד עם זאת, התייעצו עם הרופא לפני שאתם מתחילים ליטול תוספי תזונה כאלו או אחרים. קראו על יעילותו של ויטמין D לטיפול באורטיקריה >>

אורח חיים

אם אתם יודעים מה גרם להתפרצות האורטיקריה – חשוב שתמנעו ממנו כדי למנוע החמרה או התפרצות מחודשת. לעתים הטריגר ברור מאוד, למשל מזון מסוים או חיה שבאתם איתה במגע.

אם אתם לא בטוחים מה גרם להתפרצות – ערכו יומן אכילה ועקבו אחר תגובות הגוף שלכם. גם רישום תאריכי התפרצות המחלה והמשך שלהם יכול לסייע לכם בהבנת התפתחות המחלה אצלכם.

בשמים, חום או קור קיצוניים, חומרי ניקוי או כימיקלים – כל אלו יכולים לגרום להתפרצות אורטיקריה. הימנעות מהם תשאיר אתכם בריאים ולא מגרדים.

קומפרסים קרים ולבישת בגדים רפויים מבדים טבעיים יסייעו גם הם להתמודד עם תסמיני המחלה.

מצבי מתח ולחץ נפשי – פוגעים במערכת החיסון ויכולים לגרום ליציאה מאיזון ותגובה אלרגית ,ואכן מטופלים רבים מדווחים על התפרצויות המחלה בתקופות של מתח ולחץ נפשי מוגבר. כל פעילות שתורמת לרגיעה נפשית, תתרום בעקיפין לשיפור מצב האורטיקריה.
תזונה – יש להימנע מאוכל חריף ומטוגן, כמו גם מאלכוהול וקופאין. מזונות אלו נחשבים למחממים על פי התזונה הסינית ולכן עלולים להחריף את מצב הפריחה והגרד.

אפשרויות נוספות

רפואה סינית – שילוב של צמחי מרפא ודיקור סיני עשויים להקל ולשפר את המצב. מחקר שנערך במרכז הרפואי שיב"א, בית חולים תל השומר, מצביע על יעילותו של דיקור סיני לטיפול באורטיקריה. דיקור סיני בשילוב צמחי מרפא המותאמים לאחר אבחון, מומלצים מומלץ לטיפול מערכתי במצב כמו גם להעלמת התסמינים.

היפנוזה – אם מתח גורם אצלכם להתפרצות אורטיקריה, טכניקות הרגעות שונות כמו היפנוזה יכולות להקל עליכם.

יוגה, מדיטציה וטאי צ'י – כולן תורמות לרגיעה נפשית ומומלצות.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם